Gamereactor drumlar sig
Även om det kanske är lite av ett helgerån att knalla in hit och säga det måste jag ändå erkänna att jag gillar Gamereactor. För det mesta. De skriver (oftast) bra, är (oftast) kunniga, och den främsta anledningen till att jag håller PC Gamer lite högre är att jag är en PC-spelare först och främst och därför hellre läser något som gräver ned sig lite djupare i just PC-spelande snarare än att bredda sig och fokusera på allt.
Så ja, jag gillar Gamereactor. För det mesta.
Inte nu, dock.
I sin förstasidesnotis för deras recension av Awakening-expansionen till Dragon Age har de nämligen spoilat slutet på orginalet - och för mig som är ungefär två tredjedelar igenom Biowares maffiga mega-RPG kändes det ungefär som att få framtänderna utslagna med en hammare när jag råkade läsa det.
Jag menar, nog för att alla som faktiskt LÄSER recensionen av expansionen (lol rim) kanske måste förvänta sig att få handlingen i föregångaren spoilad, men de som bara råkar bläddra förbi en notis på förstasidan? Varför ska de (jag) behöva få veta slutet i ett fantastiskt spel när det hade varit så (SÅ) jävla enkelt att bara undvika det genom att omformulera de där två meningarna text en aning?
Så nej, just för tillfället gillar jag inte Gamereactor. Drumlar.