Tävling: Vinn Starcraft 2-betakod

Skägg.
10 Chambers
Tävling: Vinn Starcraft 2-betakod

Japp, ni läste rätt. jag har fått en invite-kod till SC2-betan och tänkte helt sonika tävla ut den bland alla blogg-läsande RTS-fans. Tävlingen är en frågesport och ämnet för dagen är gamla RTS!

Fråga 1: Vilken av de ryska officerarna Kukov, Gradenko och Nadia dör först i Red Alert?

Fråga 2: Vilken nation spelar du i Age of Empires II om din villager säger "Baredakchung" (med reservation för stavningen)?

Fråga 3: Vad heter följande stationära artilleripjäs?
[ia=18720 Namn?]

Fråga 4: I vilken spelserie kunde dina soldater utbrista "wir aufgeben uns!" och helt sonika ge upp?

Fråga 5: Följande bild visar ett av de första RTS:en med en dag/natt-cykel. Vad heter spelet?
[ia=18721 Spel?]

Fråga 6: Kunde man bygga murar i Warcraft 2?

Fråga 7: Hans Villius gjorde gästspel som berättarröst i ett spel från 1999. Vilket?

Fråga 8: Efter framgångarna med C&C och Warcraft 2 släpptes 1996 en konkurrerande titel där två robotraser krigade mot varandra. Spelets titel bestod av en enda bokstav, vad hette det?

Fråga 9: I vilket spel kunde du komma åt hemliga uppdrag genom att hålla inne Shift och klicka på en högtalare i menyn?

Fråga 10: Hur många C&C-spel har jag recenserat i PC Gamer - inklusive expansioner?

Skicka svaren i ett PM till mig. Ni har till på fredag på er! Lycka till.

/Emil

#blogg

signatur
1
Skriv svar