Spiel mit mir
Känner du inga spelande tjejer? Frukta ej! GameCrush tänker på dig - just dig! Nu går det nämligen att, via dem, boka dig din alldeles egen spelande tjej.
Tjänsten erbjuder i dagsläget både Xbox Live-spelande och lite mer casual-iga spel, även om planer finns att expandera till PS3 och PC. Spelar man över Live så är det bara voice chat som gäller, medan det vid casualspelande även finns möjlighet till video chat. Det finns runt 1200 registrerade tjejer att välja mellan, och dessa kategoriseras som antingen flirty eller dirty.
Beroende på spel så får man mellan sex och tio minuter med spelande tillsammans, för 400 "credits" (500 credits är $8,25). En spelsession inleds på olika sätt, beroende på vad det är som spelas. Casualspelen kan spelas direkt på GameCrushs hemsida, medan det är upp till spelaren själv att bjuda in damen till ett Xbox Live-spel om det är det som önskas. För tillfället så kan man spela Modern Warfare 2, Gears of War 2, Halo 3 och GTA 4 med tjejerna.
Efter att man spelat klart, får man ranka sin spelpartner utifrån hur bra hon var på att spela, hur snygg hon var och hur flörtig hon var. Tjejerna går således upp i rang, och så småningom kommer en elit att koras, kallade JaneCrush.
När IGN fick möjlighet att pröva tjänsten, upptäckte de att den drog till sig såväl riktiga gamer-tjejer som ... en del andra tjejer. Skribenten nämnde speciellt följande beskrivning som en tjej lagt upp om sig själv:
"I was born in Russia and come to UK 5 years ago. I am different to other girls. OK, all girls think that. But, where else can you find beauty, sophistication, fun and charm, all in one deliciously wrapped package? And I love to PLAY GAMES...I I'm sure to set your pulse racing. I like the good things in life and always expect to be treated like a lady. I take you away from the stress and strain of everyday life. Look no further."
Han hade en känsla av att hon tänkte på andra lekar som män kan tänkas vilja betala för att ha med kvinnor. Å andra sidan så kanske hon bara hör till "dirty"-kategorin av tjejer. Vem vet.
Tjänsten lanseras idag.
Jag tar ingen sida, jag dömer inte, moraliserar inte. Men jag skrattar inombords, något så våldsamt.