Dataspelsgalan, resor & beat-em-ups
Det var ett tag sedan sist på de flesta ställen jag publicera denna lilla bakgrundsblogg. Och just nu är det lite sporadiskt med uppdateringar även på Retroguiden. Förra veckan var jag iväg och synade Dataspelsgalan i sömmarna. Det mesta hann dock sägas redan innan jag kom hem så min artikel är mer sammanfattande modell. Den kan f ö läsas här.
Därefter blev det en extra dag i Stockholm med en träff med andra spelbloggare. Så fort jag hinner ikapp ska jag fixa upp mina bilder därifrån. Efter hemkomsten har veckan rullat på med andra uppgifter. Mest frustrerad är jag över att jag inte hunnit med att spela något på nästan en hel vecka. Kan inte ens minnas när det hände senast. Nåja, efter helgen kanske det lugnar ner sig en aning då årsmötet för Riksförbundet GoodGame är avhandlat. Helgen lär alltså inte se någon uppdatering på Retroguiden.
Men som lite helgläsning har jag just lagt upp den första frukten av ett samarbete med den brittiska sajten Retro garden.
Samarbetet är tänkt att mynna ut i ett utbyte av recensioner och artiklar i första hand. En översättning av min Fantasy zone-genomgång (SMS) ligger redan uppe på Retro garden och i dag lades en artikel upp på Retroguiden där det listas de mest underliga beat-em-up-karaktärerna någonsin. Du kan läsa den här.
I övrigt säger jag på återseende efter helgen.
Retroguiden - bloggen som tar retrospel och spelhistoria på allvar --> http://retroguiden.blogspot.com/