Styltbralla! Trångkaka!
Hittills har det gått ganska bra. Jag har kunnat hantera det hela. Dels för att mottagandet varit så bra, och dels för att det ju framförallt är ett konsolspel och inte lika hårt drabbat därmed.
Men nu när jag googlade Just Cause 2... mitt Just Cause 2 - mitt blod och svett sedan två år tillbaka (och mycket mer för flera av mina arbetskamrater) och får upp denna sida som ett av svaren, ja då blir jag ändå förbannad. Jag får lust att läxa upp de där pojkspolingarna, men inser förstås att det vore poänglöst. De förstår helt enkelt inte. De förstår inte att de förstör. De kanske till och med inbillar sig att det bara drabbar någon stor pengahungrig utgivare - och för all del, det gör det. Men det drabbar också ett svenskt företag, och helt vanliga människor. Människor som de skulle kunna möta på stan. Som skulle kunna vara deras bröder, systrar och föräldrar.
Nu tror jag som sagt inte att vi kommer att drabbas lika hårt som vissa andra av piratkopiering, men ändå. Det svider lite extra när det är mitt och mina kollegers arbete de stjäl.
/Emil