Starcraft 2-tävlingen: Vinnaren!

Skägg.
10 Chambers
Starcraft 2-tävlingen: Vinnaren!

Det var en jämn tävling, otroligt jämn. Många kunde väldigt mycket, men i slutändan var det den utslagsgivande fråga 10 som avgjorde. Och här kommer de rätta svaren:

1: Den officerare som dör först av de tre nämnda är givetvis Gradenko. Trots att han är Stalins gunstling kommer han inte undan Nadias tedryckeskonst.

2: Baredakchung sägs av de mongoliska villagers:arna i Age 2.

3: Big Bertha från Total Annihilation! Kanonen som kan skjuta över hela slagfältet.

4: I Close Combat-serien kunde dina mannar ge upp om deras moral sjönk för lågt. På många sätt en föregångare till Company of Heroes.

5: Dark Colony bjöd på krigande på Mars, med inkluderad dag/natt-cykel som hade impact på gameplay. (Något som inte synts så ofta sedan dess, även om Panzers-serien bjudit på något liknande).

6: Ja man kunde bygga murar i Wc2, men endast i multiplayer!

7: Den här var nog lite knepig, för folk gissade fel - fast rätt. Spelet jag var ute efter var Caesar 3, som släpptes i maj -99, men Farao, som många gissat på, släpptes i oktober samma år, och hade också Hans Villius som berättarröst. Så jag har räknat Farao som rätt svar också.

8: Enbokstavsspelet var förstås Bitmap Brothers spel Z.

9: De hemliga myruppdragen kunde låsas upp i Red Alert: Counterstrike.

10: Svåraste frågan då! Jag var själv tvungen att tänka efter, och jag hoppas att jag minns rätt. I så fall har jag recenserat fem C&C-spel:

C&C Generals: Zero Hour
C&C3 Tiberium Wars
C&C3 Kane's Wrath
Red Alert 3
C&C The First Decade

(Jag räknar inte med nästa nummers C&C 4)

När rösterna är räknade står en ensam vinnare med ALLA rätt. Stort grattis till Zeon!PM:a valfri mailadress till mig så skickar jag betakoden! StormcraXx var dock ruskigt nära, med ett rätt mindre, och jag ska se om jag kan få fram ett andrapris som plåster på såren.

/Emil

#blogg

signatur
1
Skriv svar