Brutal Legend

Medlem
Brutal Legend

Så 300 kronor fattigare fattar jag kontrollen över Eddie. Med glimten i ögat verkar man ha gjort ett humoristiskt spel utan en uns till seriositet. Jag tar det för vad det är, men det blir lite väl mycket flams och trams. Visserligen kul med gamla hårdrockslåtar, men ja jag har ju hört dem till leda för 25 år sedan, när jag själv gick med nitar och pins. Med visst roligt är det med Ozzy, Lars, Lita mfl. Awesome!

Det var ju inte riktigt likadant spel som förmiddagens Dante´s Inferno, minsann. Det gör inget. Jag har haft ögon på Brutal ett tag, men tvekat just för att jag trott att konceptet inte håller för ett helt spel. Jag tror det är så denna gång. Har väl spelat igenom 20-25% och lite halvt om halvt tröttnat. Det är svårt det där med magkänsla. Den sa till mig att det här spelet kommer du inte tokgilla. Andra gånger säger magkänslan att jag inte kommer gilla ett spel och herre jösses vad fel magen hade. Assassin's Cred II - awesome spel, det! Jag har inte spelat ettan så det blev en njutbar resa i renässansens Italien. Me like. T.o.m. så att jag jagade Achievements denna gång. Andra gånger magen haft fel är The Witcher som också den var ett riktigt guldkorn. Ett guldkorn så fort CD projekt hade patchat upp laddtiderna vill säga. Är du det minsta intresserad av rpg i actionformat, inhandla The Witcher. Den kommer snart till Platinum i butik. Eller vad sägs om Fallout 3, som kvalar inte som ett av årtiondets toppspel. Hade inte en tanke på att spela det om jag inte fått GOTYn i handen free of charge. Den spelupplevelsen hade jag inte velat vara utan.

En tanke flyger upp... ska jag ge Demon´s Souls en till runda? Avskyr obarmhärtiga spel men den tilltalar ändå i mitt gamer-hjärta. Spela 10 minuter, dö. Börja om från början, spela 10 minuter, dö. Och börja om från början... Gah!!! Näe sansar mig, den får ligga till sig ett tag.

#blogg

1
Skriv svar