Game room till Xbox
Loggade in på Game room igår. Hade inget bättre för mig. Det hade varit roligare att blåsa bort damm ur datorn, visade det sig (det är ganska tillfredsställande att blåsa datorn) och jag kan åter igen konstatera att nostalgi är nostalgi och ska så förbli. Asteroids, Lunar Jet, Defender, Yar´s revenge. Det finns inget som helst nöje i att spela dessa spel mer än 3 minuter idag. Tiden har passerat utgångsdatum för länge sedan. I backspeglen så kan vi alla vara glada att spelmediet har utvecklats så otroligt mycket.
Jag hade antagligen roligare med spelen förr med tanke på att jag var yngre och uppskattade det mer, men tack gud för att Atari 2600-tiden är förbi. Nope jag raderade Game room-innehållet på hårddisken. De 15 achievements-poängen jag lyckades roffa åt mig under de få minuter jag var där kommer att förfölja mig under hela 360-tiden.
För övrigt undrar jag varför man inte kan radera Achievements? Det är många spel jag vill ha bort. De hänger kvar till ingen nytta what so ever. Speciellt de spel där jag faktiskt inte har någon poäng alls. Spel man kikar på någon minut och sedan aldrig mer spelar. "Leisure suit Larry" någon?