Vårkänslor

Inaktiv
Vårkänslor

Medan jag sitter här och inleder just detta inlägg sticker kvällssolens sista strålar mig i ögonen. Men det gör inget, det är välkommet.
Mycket mera ljus, varmare utomhus, fågelkvitter och full fart i myrstackarna talar för att våren åtminstone är riktigt på gång. Gräset börjar inta en grönare färg och små blommor tittar fram lite här och var. Om några veckor är våren färdigutvecklad och sommaren står för dörren. Det känns härligt. Det känns positivt.
Dessutom har jag precis fått veta att jag om ett par veckor ska påbörja praktik inom äldreomsorgen. När det har kommit igång och jag har fasta "jobbtider" tänkte jag på allvar ta tag i motionen och börja jogga en runda varje dag. Börja kort och med tiden öka längden på jogginrundan. Känner mig peppad för det.

På spelfronten då? Jo, det rullar på. Lite grann i alla fall. Numera har jag ingen direkt speldator men det finns några personliga favoriter som den faktiskt klarar av med marginal. Men jag vill inte proppa på den för mycket, det är som sagt ingen egentlig speldator. The Sims 2 och 18 WoS Haulin' är vad som nöts mest just nu.
Speltorkan jag led av förut är över.

Man skulle kunna sammanfatta hela inlägget med en enda mening, i glädjetjutets tecken:
Äntligen händer det grejor!

#blogg

signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar