Kap Verde all inclusive
Ja jag vet. Jag är sämst på att blogga för tillfället, har bara inte haft lusten.
Så... jag och min sambo var på semester i mitten av mars och vi åkte till Boavista. Boavista är en av tio öar som ingår i det västafrikanska landet Kap Verde. Vilket i sin tur ligger utanför Senegal, om ni vet var det ligger.

Klimatet är varmt och Boavista var väldigt sandigt, det är nämligen så att sanden blåser från fastlandet och hamnar på öarna. Boavista var väldigt kargt, sten och sandöken mestadels. De hade grundvatten på ett ställe och där fanns det lite palmer.
Mitt på ön finns en sandöken med fin vit sand, sanden var trots gassande sol alldeles sval och jag gick barfota över sanddynerna. När vi kom fram till öknen så satt det en snubbe i skuggan av en buske och målade sandtavlor... jag undrar om han tjänar tillräckligt på detta samt om han sitter där varje dag?
Men det är stränderna som Boavista är känt för, mil efter mil av sandstrand. Det var även på stranden vi tillbringade den mesta av tiden. Det är något speciellt med att ligga under ett palmparasoll och lyssna på vågorna som bryts mot stranden... rogivande, livsgivande.
En dag var jag på djuphavsfiske, det var min premiärtur och sjösjukan var riktigt jobbig. Men som tur var släppte den när jag fick sätta mig i stolen och drilla min livs första wahoo. Cirka 17 kg uppskattade guiden att den vägde och han sa "baby wahoo" men för mig räckte den bra!
Till sist tänkte jag säga några ord om all inclusive, detta var första gången jag åkte på all inc och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det känns lite som en industri, alla ska utfodras, aktiveras och passas upp på. Hotellet hade 700 rum så det var ganska stort. Personligen tycker jag att det var lite för stort. Men det fanns inte mycket till städer på Boavista att upptäcka och transfern från flygplatsen gick på 5 min. Allt som allt är jag nöjd med min resa och det var en härlig upplevelse!
Tempus fugit.