Monster Hunter 3 - intryck

Medlem
Monster Hunter 3 - intryck

[http://svampriket.se]

För några dagar sedan fick jag ett recensionsexemplar av Monster Hunter 3. Inom ett par dagar kommer min recension av spelet finnas på Pulse, men jag tänkte redan nu dela med mig lite av mina tidiga (i ett spel på 300 timmar är 10 timmar lika med tidigt) intryck.

För det första håller jag inte riktigt med om vad många spelkribenter sagt om att spelet skulle vara så otroligt bestraffande och svårtillgängligt. Visst finns här ett enormt djup och krav på tålamod, skicklighet, planering och taktik. Men om du bara vill bege dig ut och utforska eller döda dinosaurier går det utmärkt.

Vissa monster kan ta 45 minuter att dräpa. Det är hardcore.

Det jag stör mig på är att världen inte alls känns speciellt öppen. I stället tar man sig igenom som små rum, små områden. När du går från ett område till ett annat poppar laddningsskärmen upp, och det förstår känslan av en massiv öppen värld. Det hämmar frihetskänslan och får spelet att kännas lite för linjärt.

Den öppna världen som bilden skvallrar om finns egentligen inte.

Men det lutar ändå åt ett gott betyg. Man har lyckats kombinera alla olika sorters beroendeframkallande element från Animal Crossing, Harvest Moon, Pokémon och World of Warcraft i ett och samma spel. Och att Capcom även lyckats producera konsolens bästa onlineläge är ju bara det värt en eloge.

#blogg

1
Skriv svar