A Hero of Chickenerth
Jag skulle ju ta en paus från spelandet. Det funkade sådär. Jag bestämde mig tidigare idag för att tanka ner betan till Heroes of Newerth.
På den tiden det begav sig så testade jag DotA hos en kompis. Han var ett stort WC3-fan och gick senare över till DotA för en tid. Hemma hos honom fick jag upp ögonen för DotA men jag spenderade ingen större tid med det eftersom det kändes onödigt att köpa WC3, som jag ändå inte var intresserad av att spela.
Så när Heroes of Newerth dök upp på radarn blev jag intresserad. Jag kände dock till DotA-scenens frustration för nybörjare så jag höll mig ändå på behörigt avstånd. Men efterhand som veckorna gick så har jag ändå kikat lite närmare på det och bl.a. läst lite previews.
Till sist bestämde jag mig för att ta mig an den öppna betan. Fortfarande var jag dock avvaktande gentemot den bryska stämningen så jag läste lite olika allmänna nybörjarguider på nätet och läste även lite hjälte-guider på det officiella forumet. Jag började känna mig lite mer säker.
Med spelet väl installerat valde jag att köra dess inbyggda tutorial. Den bekräftade det mesta jag redan visste från olika guider, men det var skönt att få det bekräftat.
För en timme sedan var jag beredd att hoppa in i min första match. En match var markerad och jag skulle bara dubbelklicka på den för att starta. Men jag tvekade. Jag vågade inte. Trots att jag förberett mig så kände jag mig ändå väldigt vilsen. Jag var säker på att jag skulle göra femton kardinalfel väl inne i spelet. Och jag kunde se alla hotelser och hårda ord framför mig. Jag ville inte svika mina lagmedlemmar.
Så jag vågade fan i mig inte hoppa in i matchen utan stängde istället ner spelet. Go figure.
På det positiva planet så pausar jag fortfarande från spelandet.