Katter och hundar från himlen

Medlem
Katter och hundar från himlen

Nej, jag refererar inte till några gudalika keldjur nedstigande från himlavalvet utan till det lustiga engelska uttrycket för ösregn; "raining cats and dogs". Ösregna är just vad det gjorde igår. Det i sig hade inte varit något problem om det inte vore för att jag vid tillfället befann mig utomhus iklädd helt fel plagg för väderleken.

Jag hade nämligen planerat en långpromenad i omnejden och i en släng av blåögd naivitet tog jag det illa valda beslutet att en simpel tröja skulle ge fullgott skydd åt min nördbleka lekamen. Efter en knapp kilometer fick jag ångra detta grovt när molnen öppnade sig på vid gavel och regn och hagel vräkte ner. Vinden hade också tilltagit vilket gav upphov till en sådan där underbar horisontell skur som gör att man mottager dubbelt så mycket oönskad väta.

Genomblöt och minst sagt irriterad på Svea Rikes opålitliga väder sökte jag skydd hos mina föräldrar som bor bor längs den väg jag valt att gå. Där tänkte jag vänta ut regnet, något som dock visade sig vara lönlöst då det fortsatte falla in på småtimmarna. Det slutade med att jag fick ta bil tillbaka hem lagom till sängdags.

Med andra ord en misslyckad eftermiddag som bättre hade spenderats ihopdegad i soffan framför en film eller ett spel.

#blogg

1
Skriv svar