I will introduce myself.

Medlem
I will introduce myself.

Kände att jag skulle vilja presentera mig själv då jag inte gjort det än.

Jag heter alltså Viktor Gustafsson och går andra året på IT programmet på John Bauer gymnasiet i Gävle. Min kärlek till teknik har jag alltid haft då jag i princip levt med dator hela mitt liv. I början var det att låna pappas dator men fick egen dator redan vid 10 års ålder och sedan dess spenderat åtskilliga timmar framför den. Spel var den huvudsakliga sysslan i början och vi hade skapat oss ett lokalt nätverk hemma redan vid den tiden. Allt eftersom internet kom mer och mer spenderades mer tid tillsammans med det.

Spel har som sagt alltid funnits där för mig och det håller i sig än idag, är ägare av ett playstation 3 och man har kanske lagt lite väl mycket pengar på spel dom senaste åren. Har på senare år aldrig spelat särskilt mycket utan det är andra sysslor som tar mest tid.

Mobiletelefoner har alltid varit ett intresse inom teknik genren och det har bara växt starkare i och med att jag skaffade min HTC hero i slutet av augusti. En fantastisk telefon som tyvärr börjat sacka efter lite nu på senare tid när telefonerna med snapdragon börjat bli fler och fler. Dock är det en fantastisk telefon och HTC kommer vara en spelare på marknaden alla ska se upp för. Var faktiskt i början när iPhone kom ett fan av den men kritiken från mig har bara börjat dugga tätare och tätare.

Har av någon anledning börjat använda massor av tjänster från google, Gmail, android, google Docs, google chrome mm. Dom får ju ofta mycket kritik om att dom sparar användarinfo och annat, men tycker faktiskt inte det spelar så stor roll längre när man ändå gjort det en gång så finns det väl ingen återvändo eller? I android finns det ett alternativ att google får tillgång till att anonymt hämta information om min position, det kan kännas att gå lite väl långt så jag håller nog den rutan urkryssad. Annars är det väl inget fel på google? dom gör bra tjänster och finansierar dom på ett bra sätt, med reklam alltså, och det är inte en massa blinkande banners utan det är små text rader, bryr mig ändå inte om dom så för mig gör det ingen skillnad egentligen, tror jag inte i alla fall.

Har även en alltid älskat bilar och motorfordon i allmänhet, haft moped och håller på att ta körkort nu men det roligaste fordonet att färdas på är nog snöskoter, är något fantastiskt med detta och försöker tjata på pappa så ofta det går under vinterhalvåret att få ta mig upp till stugan där våran skoter befinner sig.

Inom IT världen och där det kanske finns en framtid som arbete är webben, har läst webdesign och sitter ofta hemma och pular med lite olika roliga design koncept jag kommer på. Har även läst programering A i php men det har jag nog tappat lite på senare tid, håller däremot på att lära mig c# för programering i asp.net plattformen men vet inte vart framtiden tar mig. Båda språken har sina fördelar och nackdelar och står nog inför ett litet vägval. Programeringen får dock ta och vänta lite nu och har inga planer på att läsa programering C, läser fysik och massor med matte för att få behörighet till civilingenjör programmen så det kommer ta upp den mesta tiden.

Att skapa ett inlägg om en själv så här känns jäkligt svårt. Vet inte riktigt hur mycket folk förstår som inte känner mig och det kan vara lite synd. Vissa kan ju tycka att man ska vara så anonym på internet som möjligt och det nästa skulle vara farligt att vara så här öppen, tycker inte jag, google vet ju som sagt redan vilka jag brukar maila med, så varför inte dela lite info med er här på fz.

MVH Viktor

#blogg

1
Skriv svar