Om Vampyrer, krönikor & idioter

Medlem
Om Vampyrer, krönikor & idioter

Mycket har hänt sedan sist och därför har det varit lite tyst här ett tag. Bland annat har jag fått försvara Retroguidens status som ideell blogg från en egenmäktig moderator som på ologiska vägar definierade den som kommersiell för att den försökte dra in pengar (donations-knappen på sidan). Jag lyckades inget vidare då moderatorer som alla vet är maktfullkomliga. Således får jag inte längre länka på liknande sätt som jag gör här längst ned när jag bloggar på Goodgames förbundssida. Lite löjligt men inte alls konstigt om man tar i beaktning den maktkamp som försiggår inom förbundet just nu.

Den senaste tiden har jag spenderat med att komma fram till om jag ska dra mig ur valet till styrelseplatser inom förbundet. Det är svårt men jag hoppas komma till ett beslut under morgondagen. Det är ingen idé att dra upp allt som hänt här och nu men lita på att jag lär kasta ett ljus över Goodgames inre stridigheter och problem vad det lider.

På Retroguiden har det hunnit hända saker, dock långt ifrån så mycket som jag velat. I tur och ordning har jag bloggat om Marios skolfoto, kultspelet Super Mario crossover, nytt i emulator-världen, achievements-samlande i krönikeform, Pac-man LIVE samt nu senast en tillbakablick på ett intressant vampyr-spel till Ataris Lynx.
Okej då, det kanske har hänt lite i alla fall.

Det som står för dörren här framåt är att få klart Rare-specialen (varför växer alltid sådana artikelidéer till mindre noveller ju mer man letar info?) samt att koncentrera mig på att få snurr på en spel-förening i Örebro.

Jodå, är du Örebroare och gillar att spela data/tv-spel i olika former och inte har något emot att arrangera/gå på releasefester, delta i LAN-kvällar, spelträffar etc. så hör av dig till mig. Ju fler vi är desto bättre! Det är också detta som gör att jag lutar åt att ta ett sabbatsår från idiotierna inom förbundet. Som den kommande styrelsen ändå ser ut att bli skulle jag få svårt att uträtta något i alla fall, men dörren är inte riktigt stängd än. Det får helt enkelt mogna ett tag till.

Tills vidare hittar du Retroguiden här: Retroguiden.se
och lättast följer du mina förehavanden som IDEELL grävande spelhistoriker via mitt Twitter: Twitter.com/retroguiden

Bloggen är öppen för kommentarer men vill du ha mer privat kontakt med mig går det bra att mejla till: kontakt[at]retroguiden.se

#blogg

signatur

Retroguiden - bloggen som tar retrospel och spelhistoria på allvar --> http://retroguiden.blogspot.com/

1
Skriv svar