Inte så illa

Medlem
Inte så illa

Verkar som att den förväntade träningsvärken uteblir till stor del. Det känns lite grann men inte särskilt mycket. YEAH!!

Däremot så har jag en morgonpigg vovve som ville ha både frukost och promenad långt innan det är vanligt att vakna en lördagmorgon. Hon har ju å andra sidan lördag hela veckan så det är väl skit samma tycker hon. Jag släpade mig ut i alla fall och hittade mitt kvarter vackert inbäddat i en lugn dimma. Gött tänkte jag och som tur var hade jag kameran på axeln
Det är otroligt roligt att plåta när det är dimma ute. Allt får en mystisk känsla som är kul att fånga på bild. Lite kändes det som Alan Wake fast ficklampan var utbytt mot ett långt 180mm-objektiv.

Nu har dimman nästan helt lättat så jag får tacka vovven för att hon väckte mig så tidigt. Det är inte lätt att vara naturfotograf.. tidiga morgnar brukar vara bästa alternativet. Jag gillar det bättre än kvällsljuset, kanske är det känslan av att vara först ut i den nya dagen som ger mig välbehag. Likaså tycker jag våren är trevligare än hösten även om båda är utmärkta fototillfällen ute i naturen med vackra färger och mycket som händer. Våren är ju då allt kommer till liv igen efter en lång dvala och det gillar jag.

Nu ska jag bjuda er på en bild från morgonen och sen ska jag bjuda sambon på frukost.

Enjoy

#blogg

1
Skriv svar