En bra artikel...

Medlem
En bra artikel...

IGN.com har en artikel som tar upp ett ganska hett ämne... True Blood vs. Twilight. True Blood är en riktigt bra serie, baserad på Charlaine Harris böcker. Twilight är... ....något påhitt med karaktärer som tydligen ska vara någon slags vampyr eller varulv fast ändå inte?
Jag vet fan inte för jag har inte sett skiten, eller jo, 10 minuter av den första filmen...det räckte. Jag måste nog ändå tvinga mig igenom dom så småningom bara för att...gillar inte att kritisera utan att ha alla fakta...eller jo, det gör jag!

Enligt IGNs artikel så glittrar twinksen i Twilight om dom är i solen...men är dom inte vampyrer?
Och varulvar är ju personer som förvandlas på grund av en förbannelse, inte till vargar för det är något helt annat som kallas "hamnskiftare" och finns i bland annat den nordiska mytologin. Varulvar har visserligen flera ursprung, i norden har sägnerna funnits sedan vikingatiden då folk tvingades "springa tasse" och var mer åt kannibalhållet än söta vargar...
Variationer med bärsärkar och björnar finns också. Tidigaste varulvslegenden finns i den grekiska mytologins Lyakon som efter att ha ätit människokött ska ha förvandlats till en vargliknande best.

Läs gärna artikeln på IGN men om du är ett Twink..Twilight-fan så kommer hela din värld att rasa samman...
[http://movies.ign.com/articles/109/1095010p1.html]

#blogg

1
Skriv svar