Förväntningar, I has them

Inaktiv
Förväntningar, I has them

Med bara några dagar kvar tills årets event för oss spelfrälsta har jag sammanfattat en lista på vad jag vill, och absolut inte vill, se på årets E3. Läs och lämna gärna en kommentar om vad DU helst vill se.

Vad jag VILL se:
Killzone 3
Uppföljaren till förra årets bästa fps (tror jag, vem fan minns vad man spelade för så länge sen?) är såklart hett efterlängtat av de flesta med en PS3 i hemmet. Medans det första spelet var högst mediokert så var tvåan en fröjd för gamers världen över, så varför skulle trean inte kunna bli ännu lite bättre? Det nya närstridssystemet som visas i den här filmen ser också mycket trevligt ut.

Star Wars: The Force Unleashed 2
Ettan var mer än okej, och bjöd på en otroligt intressant story som !SPOILER! berättar hur the rebel alliance faktiskt bildades en gång i tiden !END SPOILER!. Det enda som behövs i uppföljaren är egentligen ett mer polerat spel, där striderna har blivit ytterligare lite bättre. Om spelet lyckas med det, och samtidigt storymässigt levererar en lika bra berättelse som förra gången så kan nog självaste Kratos känna sig hotad. Att en extremt snygg cinematisk trailer, helt i klass med den för The Old Republic dök upp på internet idag gör ju inte saken värre. Och vem vet, den här gången kanske vi faktiskt får sänka en stjärnkryssare.

Dead Space 2
För ungefär ett och ett halvt år sen släpptes det ett spel som, om jag inte minns helt fel, ganska många var skeptiska till till en början. Men jag kommer tydligt ihåg hur jag på en buss från Oslo på väg till Göteborg satt och lästa Alfred Holmgrens recension i Super Play, och då visste jag att det här var något jag ville ha. Den största kritiken var väl just att det inte var tillräckligt läskigt, och visst var det läskigt på sina ställen men jag kan hålla med. Å andra sidan var det ändå topp 5 spelåret 2008, så tänk om de faktiskt lyckas få en att skita ner sig den här gången. Det vore, samtidigt som det vore extremt äckligt, ganska gött. Det nya Nailgun-inspirerade vapnet (som kan beskådas här) samt rykten om co-op gör ju inte direkt väntan kortare.

Trine 2
Finska Frozenbyte skulle avslöja ett nytt spel på E3, och det har nu kommit fram att det handlar om en uppföljare på plattforms/pusselspelet Trine. Trine blev i min bok aldrig bättre än medelmåttigt, mycket på grund av ett bana 2 definitivt är spelets höjdpunkt. Sen att det kryllar av hitboxbuggar hjälper ju inte direkt upplevelsen. Men lite högre klass på banorna och en rejäl buggrensning så skulle jag definitivt spela även 2:an.

Shank
Man dödar folk med kniv och har dubbla pistoler som kan skjuta i olika riktningar. Lägg till sketasnygg grafik och eventuellt lite schysst plattformande och jag är såld, särskilt efter den här trailern.

Infamous 2
Det första spelet har den där gamla pant-reklamens "men bra kan bli bättre" stämplat över hela sig. Roligare husklättrande, bättre och framförallt mer varierade sidouppdrag och såklart nya, fräcka krafter (bort med sniperkraften!) är väl ungefär vad jag efterfrågar. Samt kraften att själv komma över att de bytt utseende (till det sämre) samt röstskådespelare inför uppföljaren.

Volition
Saints Row 2 är det bästa sandlådespelet som finns, fråga bara Yahtzee (och nej, jag har inte kört Red Dead Redemption), så varför skulle trean vara sämre? Bra story (speciellt delen med The Brotherhood), fyndig humor och roliga sidouppdrag samt mycket customization var de ingredienserna som gjorde tvåan så underbart, ge oss bara mer av allt. Red Faction: Armageddon lovar också gott, med tanke på att multiplayerläget i RF: Guerilla var det roligaste på år och dag. Är dock tveksam till att serien verkar vilja vara ett nytt Dead Space av den första trailern att döma, men den som lever får se.

Brink
Egentligen borde jag inte behöva visa mer än det här för att motivera er, men okej då. Character customization deluxe (ni ser själva i den första länken hur olika spelarna faktiskt ser ut), olika klasser och kroppstyper som påverkar spelstilen och till och med vilka uppdrag man kan göra låter ju även det minst sagt lockande. Sen älskar jag verkligen den grafiska stilen.

Enslaved
Heavenly Sword var spelmässigt ingen höjdare, men om Ninja Theory kan ta det de lärde sig om att skapa karaktärer därifrån och verkligen knyta band mellan spelets två huvudpersoner samt implementera spelmekanik bättre än den i t.ex. Beyond Good and Evil (får otäcka rysningar av att Monkey använder en käpp) så visst, då kan det nog bli något. Trailer här.

Horizon
Jag har inte spelat Heavy Rain ännu (men snart). Trots det kan man ju inte vara annat än nyfiken på Quantic Dreams nästa spel. Rykten gör gällande att det heter Horizon, är science fiction och handlar om "a curious man raised very insularly meeting a free woman who is hesitant to exercise her freedom". Kärlek? Hat? Kamratskap? Fientlighet? Vem vet. Förhoppningsvis vet vi mer om några dagar.

Ett nytt Timepslitters
Man kan ju drömma eller hur?

Vad jag INTE vill se:
Ett nytt Timesplitters, exklusivt till Wii
Enough said.

Mass Effect 3
Spoilers i Mass Effect 2-trailers samt det faktum att jag precis börjat spela tvåan gör att jag inte under några som helst omständigheter vill ha info om Mass Effect 3.

Nästa generation
Visa Natal och Move hur mycket ni vill, men bespara oss nya konsoler tack. Att behöva spendera tusenlappar på nya spelsystem är aldrig särskilt kul och för min del för nästa generation gärna vänta till nästa istid.

#blogg

signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar