Enköping tur och retur

Medlem
Enköping tur och retur

Sommar och sol, är det inte härligt. Slängde i båten i Västerås och gav mig ut på böljan den blå igår. Hade tyvärr glömt sjökortet hemma och bestämde mig för att följa farleden istället, rätt som det var var jag halvvägs till Enköping och bestämde mig för att köra hela vägen. Hade ju gjort det tidigare i våras vilket var en trevlig resa...dit... Hem däremot blåste det upp till kuling eller liknande och det var inte riktigt lika kul, till råga på allt visste jag inte om soppan skulle räcka. Snål som jag är så tankade jag inte i Enköping utan tog för givet att det skulle gå åt lika mycket på hemvägen...
Nu slutade den resan lyckligt som tur var.

Men igår blåste det inte någon kuling, snarare blåste det inget alls. Så jävla skönt att gasa upp i (hela) 30 knop och vattnet är spegelblankt runt omkring en. Många båtar var ute, en hel del fuskseglare, såna som inte verkar gilla när det lutar och går med motor istället...
Enköpingsån är ju annars ett äventyr i sig, skitigt och med en massa vass och sjöväxter som flyter runt, vissa i form av små flytande öar som flyter omring som små isberg.
Och för er som tänkt bygga ett hus eller liknande så finns det virke att hämta, tror det är gratis också det ligger ju bara och flyter omkring...
Drog i mig en glass, nya Magnum Gold som var helt okej och hälsade på en polare på hans jobb innan jag vände skutan hemåt och drog iväg.

Nästa tripp ska nog gå till Birka, har fan aldrig varit där trots att jag är uppväxt inte speciellt långt därifrån.
Idag skulle jag varit ut också men fick ett erbjudande på en lägenhet som jag åkte för att titta på...ingen där dock trots telefonkontakt strax innan. Ska dit igen vid fem, förhoppningsvis är det någon där då men man vet ju aldrig...
Men man kanske hinner ut ikväll och dra upp lite gös...

Granfjärden

#blogg

1
Skriv svar