Dangerous High School Girls in Trouble!

Skägg.
10 Chambers
Dangerous High School Girls in Trouble!

Råkade på ett intressant indiespel när jag snokade rundor på Steam. Dangerous high school girls in trouble (2008) är ett light-RPG mot casual-hållet i amerikansk 20-talsmiljö.

Det lät så annorlunda och knasigt att jag inte kunde låta bli att köpa det. Du spelar som en ung och rebelliska tjej i gymnasievärlden under 20-talet. Det händer konstiga saker på skolan och tillsammans med tjejkompisar, som du rekryterar till din liga, blir det er uppgift att lösa dessa mysterier. Tonen är lättsam och det går åt Kitty-hållet såklart.

Spelplanen är en statisk 2D-karta målad på ett monopolaktigt och gammaldags sätt med hopp om att fånga en mellankrigskänsla och där lyckas man bra i all sin enkelhet. Striderna (du slåss inte, utan bataljerna sker i form av konversationer) sker via olika små minispel. Vinner du tillräckligt många levlar du i vanligt RPG-manér och du kan lägga poäng på kategorierna; rebellion, popularity, savvy och glamor.

Allt som allt ett småroligt och och trevligt RPG att koppla av med under sommaren. Personligen hade jag föredragit en mer mörk berättelse, men då hade man såklart tappat sin casualpublik. Jag hoppas dock att utvecklaren Mousechief får möjlighet att testa sina vingar ytterligare i framtiden.

#blogg

signatur
1
Skriv svar