Bra dag idag

Flakmonkey
Bra dag idag

När jag vaknade i morse så kändes det inte som om det här dagen skulle bli något att hänga i julgranen direkt. Jag vaknade ju först 05:00 (vilket jag för övrigt har gjort några dagar den senaste tiden) och sen ligga och slumra in och ut ur sömn fram tills det är dags att gå upp. Knappast en optimal morgon alltså något som gjorde att jag inte såg fram den närmsta framtiden med någon större tillförsikt, men det skulle jag uppenbarligen ha gjort.

Det har nämligen utvecklat sig riktigt bra på flera fronter. Var riktigt kul på jobbet där jag fick mycket gjort och en hel del uppskattning samtidigt som dagen kryddades med en härlig lunch bestående av "riktiga" hamburgare - dvs grillade på riktigt grill och inte inte frysta burgare. Sen så när jag kom hem så var det bara att bege sig till systemet för att handla öl till kvällens semifinal i VM då Forsvik och Tobbe ska komma på besök och även det gick klockrent. Ja själva handlandet kanske inte kan gå så jädra dåligt, men jag fick sammanlagt bara vänta på tunnelbanan i 4 minuter vilket inte hör till vanligheterna när man bor på rätt långt ut på Skarpnäck-linjen.

Flaxen med lokaltrafiken gjorde att jag hann med lite löpning och även den gick klart över förväntan. Jag trodde det skulle gå segt eftersom jag sprang 9km igår och det kändes segt i benen men när jag kom hem och tittade på Runkeeper så hade jag tagit mig 8 km på dryga 38 minuter med en snitthastighet på 12,61 km/h dvs 4:45 min/km. Tror aldrig jag sprungit så fort faktiskt, på en såpass lång sträcka då förstås!

Och nu återstår alltså det bästa. Fotboll med fantastiskt trevliga människor med god mat från Side och kall öl tagen ur kylskåpet. Mmmm ibland är livet riktigt bra

[ia=21745; large]

#blogg

1
Skriv svar