Bröllopstider

Medlem
Bröllopstider

För oss fotografer som sysslar med bröllopsfotograferingar är det nu högsäsong.. eller ja det borde vara det
Själv har jag efter flytten från Stockholm bara 1 inbokat bröllop att fotografera denna sommaren. Det är om några veckor och jag ser fram mot att få jobba lite igen. I går kväll däremot var det två brudpar som var över hemma hos mig för att titta på lite bilder och prata detaljer. Båda tyckte att bilderna kändes rätt och ville gärna boka upp mig. De ska inte gifta sig förrän nästa år men det är bra att vara ute i god tid. Skönt för mig att veta att det kommer in jobb också.

Båda paren var mycket trevliga och det blir säkert jättetrevliga jobb

Jag ska vara med på bröllopsmässan i början av nästa år här i Malmö och får då förhoppningsvis in ytterligare bröllopsfotograferingar.

Det är alltid lite nervöst med bröllop eftersom man inte får misslyckas. Eller ja, alla bilder blir ju inte bra men jag kan lova att du har ont i magen då du sitter och redigerar och inser att du missat kyssen i kyrkan eller nåt annat viktigt! Det här är ju bilder som brudparet kommer bära med sig resten av livet och det vill till att man inte gör bort sig.

Lite rutin har jag ju fått in nu ändå och känner mig trygg i mitt eget hantverk så att säga. Sen kommer saker upp som man inte kan rå över, t ex en gång då det ösregnade hela tiden. Det var ju inte så roligt för brudparet men fotografierna blev riktigt bra ändå

Jag ska också officiellt tacka Spiken för att han visade och manade på mig med blogghuvudet. Känns riktigt läckert och aningen mer seriöst nu än innan. Bilden är tagen här i Malmö en sen kväll i november förra året. Det är precis i ett av hörnen av stora dammen i Pildammsparken. Lite kul att just den bilden blivit såld också och hänger här på ett kontor på SUS.

Ha nu en bra helg och hoppas att ni får rejält med sol och värme! // Manuel

#blogg

1
Skriv svar