32,5
Ja så mycket visade termometern i bilen efter några kilometers körning! Den startade på ruskiga 35,5 iofs..
Dagen har spenderats på stranden med årets första havsdopp! Ribban är Malmö Stads riviera och tillräckligt stor för att man ska kunna få en gräsplätt med flera meter till närmsta solande granne. Vi fick sällskap av två kompisar som vi låg och småpratade med samtidigt som vi grillade.
Skugga var uteslutet så det 20-gradiga vattnet var räddningen från hettan. Skånes eviga blåst brukar vara enbart av ondo men välkomnades idag tacksamt.
Efter några timmar i stekande hetta drog vi hemåt och bestämde oss för ett pit-stop på Coop för att inhandla en bordsfläkt. Den pryder nu vårt vardagsrum och skänker svala vindar till oss soffpotatisar
Min hund släpade sig runt kvarteret men var måttligt imponerad av vädret.. hon såg mest ut så här hela tiden

Nästa vecka blir en seg jobbvecka med 6 av 7 dagar på arbetet. Efter det blir det dock semester i en hel vecka med Stockholm på schemat. Tanken är att vi ska bila upp på måndag kväll för att sen komma hem på fredagen igen. Lördagen ska jag plåta bröllop här nere i Skåne. Jag hoppas på fint väder men kanske inte 32,5 grader... stackars brudpar i såna fall :/
Just nu sitter vi och hittar på frågor till bröllopets tipsrunda... OH YES, en sån ska man ha! haha.. lite tidsfördriv men också lite kul med olika frågor om oss som par och personer.
Solig söndag, over and out // Manuel