En trevlig dag

Medlem
En trevlig dag

Idag var jag ledig. Vilket i sig är trevligt, men jag har också fyllt den med massor av roliga och härliga saker!
Först ut var att åka till Rajala för att köpa nya minneskort till kameran. Behövde fylla på lite då jag tappat bort en del gamla. Två nya 8GB-kort blev det vilket räcker ganska bra. Jag har allt som allt fyra stycken sådana och skulle väl egentligen behöva ha typ 2st till för att vara på den säkra sidan att jag inte kör slut på minne. Detta gäller ju såklart inte en vanlig fotodag utan bröllop där man bränner av lika många bilder på 2 timmar som jag vanligtvis gör på 3 månader. Man kan aldrig få tillräckligt med minneskort. Dessutom köpte jag på mig ytterligare ett batteri. Man kan aldrig få tillräckligt med batterier heller

Jag hade planerat det så att jag skulle slå flera flugor i samma smäll och tog därför bilen in till stan. Med mig hade jag vovven som snällt väntade och vaktade mercedesen då jag shoppade.

Nästa stopp blev hundfältet på Ribban för att rasta av lilltjejen. Det var inte lika varmt idag som det varit de senaste 2-3 dagarna så det var helt okej att gå runt där ute. Hon sökte sig dock snabbt till vattnet och medan hon badade med hela kroppen så gick jag runt och höll upp shortsen för att i alla fall svalka benen. Mysigt.
Akira ville inte åka hem och la sig strategiskt och trotsigt i gräset och bara väntade ut mig då jag började gå mot bilen. Som tur är kan jag bara envis som en åsna och vann den duellen. Jag hade iofs en vattenflaska att locka med och det gick hem i värmen.

Nästa anhalt efter hundbad och bus blev Coop. Det skulle inhandlas lite mat och jordgubbar till min lunch med min pappa. Han kom över för att prata lite detaljer kring bröllop och även för att fira min 30-årsdag något försenat. Vi åt en god sill-lunch på balkongen med färskpotatis, gräddfil och ägg. Till efterrätt blev det jordgubbar och blåbärsglass. Smarrigt!

Jag fick en väska med diabilder från då jag var liten av min far. Han fotograferade extremt mycket då jag var liten och det är kul att få se gamla bilder som legat undangömda. Han hade också fixat så att jag ska få flyga sportflygplan över Malmö och Skåne! Så jäkla häftigt! Kameran kommer definitivt följa med upp och jag hoppas att det går att få något vettigt i bildväg. Jag har alltid önskat att få plåta natur och landskap ovanifrån och jag tror att Skånes fält och åkrar definitivt skulle göra sig bra på bild.

Efter att pappa och jag haft supermysigt i några timmar så var det dags för mig att träffa två kollegor ute på stan. Även där skulle det bli lite försenad 30-årsmiddag och vi stack till allas favorit-hamburger-restaurang tusen & 2. En väldigt trevlig restaurang men nästan enbart hamburgare på menyn. Rejäla stycken kött och med antingen pommes, klyftpotatis eller sallad vid sidan om. Något som är lite extra bra är att man kan få alla burgare vegetariska utan extra kostnad. Smart!

Jag slukade med god aptit en Juggernaut och för er som följer min blogg vet ni att det är favoriten sedan länge! Minst lika god idag som jag minns den
Några öl senare satt vi på Möllan och tittade på människor och snackade skit. Mycket jobbsnack då en av oss ska sluta nu i augusti för att börja plugga till trädgårdsmästare. Snacka om tvärvändning! Men jag tror och hoppas att han kommer bli nöjd och en jätteduktig trädgårdsmästare.

Vissa droppade av för dejter och annat och kvar blev bara jag och min snart blivande trädgårdstomte till vän. God öl, vackert väder och en supertrevlig onsdag var till ända. Nästan i alla fall.

Nu sitter jag ju framför dumburken igen och har kissat vovven sista gången för dagen. Ska nog se om jag inte kan hinna med lite slösurf innan kudden omfamnar mig.

// Manuel

länkar:
www.rajalacamera.se

Tusen & 2
c/o Mollys Corner Bergsg. 6, 211 54 MALMÖ
Tel: 040-972550

#blogg

1
Skriv svar