A Game of Thrones: Genesis

Skägg.
10 Chambers
A Game of Thrones: Genesis

För drygt ett år sedan köpte Cyanide studio rättigheterna till att göra spel av George RR Martins bokserie "A song of ice and fire". Cyanide hade planer på ett RPG och ett RTS som ska utspelas i Westeros, kontinenten där den huvudsakliga berättelsen utspelas i.

Nu har Cyanide avtäckt de första bilderna av ett spel de kallar A Game of Thrones: Genesis. Man benämner det som ett strategispel med "vanliga" strider och politiskt maktspel. RPG:et ser det ut som att vi får vänta på.

Personligen är jag ganska kass på RTS (Dune 2 var det enda RTS som jag riktigt gillat) så jag känner mig inte jättelockad. Samtidigt tror jag att utvecklarna har störst chans att lyckas med ett RTS istället för ett RPG eftersom Martins böcker har tonvikt på politisk intrig vilket jag tror är enklare att implementera i ett strategispel än i ett RPG. Men jag hoppas givetvis att vi får se ett RPG i Westeros också.

Release är planerad till våren 2011 vilket är jävligt vältajmat med tanke på att HBO har planerat att sända tv-serien baserat på bokserien just då.

#blogg


signatur
1
Skriv svar