Dagens spelköp

Medlem
Dagens spelköp

Dagens spelköp blev StarCraft inkl expansionen Brood War för 99 riksdaler hos Webhallen.
Har aldrig spelat StarCraft, men har blivit lite mer intresserad av spelet efter all StarCraft 2 info och senaste trailern, vilket var riktigt grym. Jag hoppas på att jag kommer gilla spelet och om jag gör det blir det säkert ett köp av StarCraft 2 senare.

#blogg

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Har varit iväg på en hockeyresa i Kanada den senaste veckan och när jag kommer hem möts jag av detta. Finfina spel att sätta tänderna i, och det fenomenala OST:t till Super Mario Odyssey! Ska lyssnas igenom med stort välbehag.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

Själv sitter jag med klassiker och exclusives till Xbox One som införskaffades inte allt för länge sedan. Har köpt en hel del fysiska exemplar för väldigt billiga priser som ska spelas igenom efter Persona 5. Överväger om jag även ska köpa Ori and the blind forest till Xbox One nu när det är påskrea. Lika bra att samla på sig spel nu när det är rea inför nästa högtid.

Releasehästryttare

@Zimpan: Har du inte redan spelat Ori så KÖP, ett av de bästa 2d plattforms spel någonsin!

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Har alltid haft ett öga på spelet sen det annonserades. Varför jag inte har spelat det innan har berott på att jag inte har haft tillgång till Xbox One eller en speldator försen nu. Men det verkar vara ett säkert köp för 120kr. Så jag beställer den!

Medlem
Medlem

Många år bakom men idag köpte jag så äntligen Beyond: Two Souls på PS4. Älskade Heavy Rain "när det begav sig", så det ska bli roligt att sätta tänderna i detta likaså.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@xScaryKidx: Nice! Jag gillade det, tyvärr lite för ojämnt i berättandet och det spelmekaniska, men ändock en trevlig spelupplevelse. Heavy Rain kommer det dock inte i närheten av, grymt bra det spelet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Ni No Kuni II: King's Edition uthämtad. Lär dröja innan jag kan spela det här, måste avsluta Xenoblade Chronicles 2 först där jag klockade in på 183 timmar senast. Men när jag väl hinner ta tag i det kommer det bli sweet! Någon annan som skaffat det?


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Haha härlig bild!

Själv så fixade jag Ori and the blind forest samt köpte DOOM VFR och The invisible Hour till PS VR. Tänkte att man får passa på när rean är i gång.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Ori and the Blind Forest är störtskönt! Har inte spelat ut det än men har ett par timmar in i spelet, mycket mysigt!

Har inte köpt något spel till min PSVR än faktiskt, om man inte räknar RE7 som går att spela i VR också. Jag testade dock bara att spela i VR men körde igenom det i gammal hederlig verklighet. Skulle vilja ta tag i det men backlogen av spel är så orimligt stort att jag förmodligen inte kommer kunna det i år. Också gruvligt besviken på att PSVR inte stöder HDR-genomflöde, eftersom min 4K-tv har utmärkt HDR-kapacitet kan jag inte tänka mig att spela på något annat sätt i titlarna som stöder det.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Nice med Ori

Ja om inte annat så håller de ju på att utveckla med VR för att få VR system att stödja allt mer modern teknik. Vi får hålla tummarna att PS VR fixar HDR problemet för din skull. En utav PCs VR skulle ju stödja 4k läste jag förra veckan.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Ja den uppdaterade PSVR:en ska ju stöda HDR-genomflöde, men jag är inte så sugen på att sälja min nuvarande och köpa den bara för att kunna spela de få VR-titlarna jag har. Blir nog att jag säljer min när PS5 och den givna PSVR-uppföljaren släpps


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Många PS4 VR titlar lär komma med PS5. Rekommenderar Moss då

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: är mycket sugen på Moss! Men ja, blir nog för med PS5 om det blir bakåtkompatibel VR där


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Känner jag playstation rätt så lär en hel del PS4 spel släppas. Om inte annat så gör de väl en remaster

Avstängd

Det blev 1x A Way Out på PS4 via väbbhallen idag.

Medlem

Prey på rea på Humble Bundle. Har hört mycket gott om det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Slog självklart till på "The Curse of Monkey Island" på Steam. Ser fram mot att få spela igenom denna klassiker ännu en gång.

Skrivet av Zimpan:

Själv så fixade jag Ori and the blind forest...

Där har du ett riktigt bra och mysigt plattformsspel att ta dig igenom.

Tråddemonen
Testpilot

@Guybrush82: Verkar som att många är förtjusta utav spelet. Ska börja spela det när jag har klarat ut Persona 5

Inaktiv

Aktiverade just Xbox Game Pass (gratis trialen på 14-dagar) så nu blir det Sea of Thieves. Inte direkt ett köp men det blir kvällens spel med några kompisar

Geeks Gaming

För mig blev det Rusty Lake: paradise.
Har blivit lite förälskad i dessa spel och resan in i den makabra världen som är rusty lake-serien

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@NordhNet: intressant, det har mig helt gått förbi, har läst om tidigare delar men aldrig spelat, ska nog kika närmare på det. Tack för tipset!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Ni No Kuni 2, Gravity Rush 2, Rime, Dragon Quest Heroes 2

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Fick hem den senaste beställningen från Limited Run igår. Två finfina spel där ett är ett jrpg till PS Vita (är jag den ende på FZ som fortfarande ger den konsolen lite kärlek?) och ett kul rytm-rollspel till PS4. Gillar verkligen hur LR räddar spel från digital only-döden, men leveranserna tar lite väl lång tid.

Revenant Saga:

The Metronomicon (PS4):


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Tråddemonen
Testpilot

@Loevet: Nice! Fixa nya GOW själv, samt swords of ditto. Ska nog köpa Conan Exiles nu vid release

Inaktiv

Någon som har tips på bra spel till Nintendo Switch? Har tillgång till Zelda, Mario Odessy, MK8, Skyrim, LA Noire och Mario Kingdom Battle

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Zimpan: Köpte också GoW! Det hamnade på samma hög som Ni No Kuni II, kör för närvarande igenom Radiant Historia: Perfect Chronology som lär ta sin tid innan jag är klar med. Men jag kommer inte sakna spelglädje i livet för en ganska lång tid framöver i alla fall!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@anon_119148: Om du kan tänka dig digitala spel rekommenderar jag följande:

Golf Story
Ett rollspel där du spelar golf som den primära stridsmekaniken. Det må låta lustigt, men det har integrerats riktigt bra i både strider och handling, och det osar av charm och humor.

Steamworld Dig 2
Ett fantastiskt trevligt 2D-lir där du ska gräva dig ner i sinnrikt och vackert utformade nivåer, och slåss mot fiender med en spelmekanik som är lika enkel som den är underhållande. Ett klart måste på plattformen skulle jag säga.

Kirby: Star Allies
Det här spelet hänger lite på om du har möjlighet att spela co-op med vänner eller ej. Det är riktigt roligt och charmigt solo, men spelet är byggt för att man ska spela med en eller fler vänner för att verkligen få ut så mycket som möjligt av det. Grymt bra musik, kul nivådesign och charm så det räcker till och blir över.

Övriga spel värda att kika närmare på:
Splatoon 2
ARMS
Rayman Legends Definitive Edition (om du inte spelat det tidigare på en annan plattform)


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Senast inköpta för min del blev Battletech, Starpoint gemeni Warlords med DLC (66% rea på steam denna vecka) samt en preorder på senaste Stellaris story pack expansionen Distant stars.

Till konsol så håller även jag på att köra igenom Radiant historia till 3ds samt ett New Game+ på Perosna 5 på PS4Pro. Efter det väntar det fortfarande inplastade Fire emblem Echoes på 3DS samt spela klart Etrian oddysey V på 3DS.

Battletech (PC) Turn based strategy:

Starpoint Gemeni Warlords (PC) 4X/Sandbox:

Stellaris Distant Stars (PC) Grand strategy:

Fire emblem echoes of valentia (3ds) JRPG/Tactics:

Etrian Odyssey V beyond the myth (3ds) Dungeon crawler:

12
Skriv svar