Medlem
Drömmar

Jag sitter och läser lite Camera Natura under mitt nattpass. Trevlig fotolektyr med fantastiska fotografer och bilder. En sak som slår mig då jag bläddrar genom tidningen är att kanske kanske någon gång kommer jag vara publicerad och omskriven som fotograf. Publicerad har jag ju iofs redan blivit, senast i vintras i tidningen DigitalFoto men jag menar något reportage eller en hel bildserie där någon fotokunnig reporter har grävt i åratal av fotograferande och bildskapande. Det hade nog varit otroligt läskigt att höra någon annans ord om "mitt" verk men spännande såklart!

En annan liten dröm jag har är att ställa ut på ett galleri. Det vet jag att jag kommer göra för det är något jag kan styra mer över själv. Det handlar väl mest om motivation men även om kontakter och ekonomi. Jag har funderat länge på just utställning och försökt fundera ut hur jag skulle vilja lägga upp en sådan, hur det skulle se ut och hur man löser alla praktiska detaljer kring en utställning.
När det finns fler bilder och jag har hunnit etablera mig lite i Malmö så ska jag ta tag i detta med utställning och gallerier. En liten en hade ju kunnat ordnas ganska enkelt. Jag har material för att hänga en hel del bilder frågan är bara om någon vill titta på det?!

Jag vet att saker och ting inte händer av sig själv. Ingen kommer ringa på dörren och fråga om jag vill ställa ut eller åka till Borneo och plåta vacker natur och exotiska djur. Nej den biten får man ordna själv, så mycket har jag listat ut serru
Jag ska nog börja kika lite på vilka olika gallerier som finns här i Malmö, höra mig för lite hur det fungerar.

Kanske blir första "utställningen" bröllopsmässan förresten. Till den måste jag ju printa och rama in för att se någorlunda proffessionell ut. Jag hoppas att nästa sommar blir en rejäl uppsving för mitt fotograferande, det hade varit kul och spännande att känna på hur det är att "jobba" mer som fotograf.

Anyways... klockan börjar närma sig 03.40 och allt är lugnt. Sov gott där ute.

ps. tack Walter Iego för att du sätter griller i huvudet på mig

#blogg

1
Skriv svar