Sömn ljuva sömn

Medlem
Sömn ljuva sömn

Jag har säkert sagt det förut men när det gäller sömn är jag som en tonåring. Jag kan sova hur länge som helst. Jag bestämde mig innan semestern att den första veckan skulle jag bara sova, så länge det var skönt tills jag kände mig utvilad. Faktum var att hela semestern lät jag kroppen styra sömnen.

Det innebär att jag gick och lade mig mellan två och fyra på natten/morgonen och sov för det mesta till närmare två på eftermiddagen. Ca tio timmar per natt blev det och vet ni vad? Det var jätteskönt. Jag blev aldrig trött, tung i huvudet eller mosig. Faktum är att det var första gången på ett år som jag kände mig pigg under dagen eller den vakna tiden på dygnet om man så önskar. Jag kunde läsa flera timmar i sträck utan att ögonen föll ihop och jag blev tvungen att lägga mig och sova.

Jag är inte stolt över mina sovvanor men jag skäms verkligen inte heller. Skämmas borde alla morgonpigga idioter som ser ner på mig för att jag är morgontrött och inte passar in i det "normala". Bara så ni vet.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar