Fokus på fronterna?
Datorspelfronten ser ljust ut för min del. Många spel som jag ser fram emot, som Mafia 2, Max Payne 3, Portal 2 med mera. Mafia 2 är då det spel som jag prioriterar högst, efter att ha spelat så mycket Mafia: City Of Lost Heaven. Så underbart spel med storslagande story och spelkänsla. Max Payne-spelen skall också ha cred för att ha varit underhållande och spännande, med tillägg av moddar. Filmen däremot var en katastrof, dock får man tacka Uwe Boll för att han inte gjorde filmen. Den enda filmen som baserats på spel som då blev lyckat enligt mig, är Hitman (och säkert Resident Evil-serien men Zombie-spel är inte min starka sida, så..). Portal var ett underhållande mästerverk, med härlig humor och fysik som imponerade mig. Ser fram emot förföljarna till dessa spel!
Gällande tv-spelfronten, så är det Guitar Hero/Rock Band-serien som intresserar mig, ingenting annat.. om inte något imponerande spel med innehåll liknande Red Dead Redemption/Heavy Rain kommer i emellan. Faktiskt har jag fastnat för Guitar Hero: Van Halen, måste bero på Van Halens härliga rockmusik. Fanns bra gästartister, måste jag säga. Rock Band 2/The Beatles - Rock Band har väldigt bra låtval (speciellt Aqualung, Colony Of Birchmen, Chop Suey med mera), som jag kan spela hur många gånger som helst, bara kul som helst. GH5/Band Hero är väldigt kul och väldigt brett gällande musiken, varierad svårighetsgrad. Ser fram emot uppföljarna Guitar Hero 6 och Rock Band 3, verkar ha intressanta låtval som man måste bara testa!
Garbage Day!