XBLA = Me like, Nintendo = Me like not so much

Medlem
XBLA = Me like, Nintendo = Me like not so much

Som så ofta händer hade jag häromkvällen ingen lust att spela de spel jag har, så jag bläddrade runt på Xboxens Marknadsplats, laddade ner Trialen för Limbo och efter fem minuters spelande var jag fast. Jag köpte full releasen och hade mycket svårt att lägga ner kontrollen. Härligt spel! Efter mållinjen blev det dags för ett till... Tomb Raider - Guardian of light . Riktigt roligt XBLA-spel det också. Att den gamla tanten Lara skulle kunna prestera ett bra spel till, det kunde man inte tro. ;). Inte för att jag har klarat det ännu men det är roligt med kombinationen av action och enkla pussel (åtminstone fram till halva spelet, då jag inte kommit längre.).

En titel som jag påbörjade men inte fortsatt med är Alan Wake. Trots att det började intressant, med bra uppbyggande stämning och snyggt fastnade jag inte. Nu har jag gett det en till chans och det är ju riktigt riktigt bra. Inte bra att spela i ett mörkt hus som låter (vilket mitt gör) en sen natt, men dagtid fungerar det alleles utmärkt. Eller så är jag bara för mycket kyckling för att spela när det är mörkt. I alla fall, spelet är avklarat och jag håller för fullt på med det gratis DLC som följde med. Bra det också.

Med andra ord spela:

- Limbo (Indie, Platform)
- Tomb Raider: Guardian of light (Action, pussel)
- Alan Wake (3rd person skräck från Finland)

och glöm inte: Shadow Complex (XBLA)

Blev jag inte lite irriterad när jag för en gångs skull sätter på Wii och laddar ner Super Ghoul´s n´Ghosts och får finna mig i att jag inte har en SNES-kontroll som krävs för att kunna spela. Ja jo jag blev visst varnad innan jag laddade ner spelet men jag läste varningen knappt och trodde att spelet är anpassat för den gamla kontrollen, men nog fan trodde jag allt, att ett spel till Wii ska kunna gå att spela med Wii-kontrollen. Riktigt riktigt RIKTIGT dåligt Nintendo!

Ja jag får väl kolla på jobbet om jag hittar en SNES-kontroll i källaren och låna hem den.

#blogg

1
Skriv svar