Starcraft II är ju roligare än vad jag trodde det skulle vara

Flakmonkey
Starcraft II är ju roligare än vad jag trodde det skulle vara

Jag må vara en gamer som spelar i princip alla genres. Allt från The Sims till Unreal, till NHL, till Civilization till Braid till Baldurs Gate... Ja i ärlighetens namn har jag svårt att se någon genre som jag avfärdar direkt, utan jag ser det mer som att ett bra spel är ett bra spel oavsett genre. Nu innebär inte detta att jag gillar alla genres lika mycket. Jag har ju tex en väldig förkärlek för snabba FPS (oldschool som Quake och UT) och lite långsammare strategispel som Civilization. På andra sidan detta av detta spektra hittar vi en rad genres men den som kanske står ut en aning från det förmodade är RTS.

Självklart har jag spelat de stora i genren och uppskattat dem, men jag har aldrig känt det där suget som jag känt för andra genres. Jag har inte velat nöta, nöta, nöta och nöta ännu lite mer för att bli bra på dem i multiplayer där ju de flesta finner det största nöjet med dem, utan jag har nöjt mig med att spela igenom enspelarkampanjerna och sedan spelat lite mot vänner på LAN och kanske någon enstaka gång online. Vet inte riktigt varför det blivit så, kanske för att jag inte varit bra på det - det är ju trots allt oftast roligast att göra något man är bra på.

Därför är jag riktigt förvånad över hur kul jag tycker det är att spela #Starcraft II. Jag visste ju att det skulle vara otroligt välslipat med en intressant kampanj med en snyggt berättad historia, det var därför jag köpte det trots allt, men efter att ha spelat det online med två polare igår så har jag insett att det nog kan vara kul att spela RTS online ändå. Visserligen sög jag eftersom jag blev mer eller mindre tvingad att spel som Zerg som jag inte kan ett jota om och därför fick jag spendera mesta delen av tiden med att hitta de byggnader jag skulle bygga för att få de trupper jag ville ha, men ändå så var det skoj som fan.

Så ja, nu kommer det väl bli lite nöta nöta nöta nöta ändå. Knappast på den nivå som man nötte UT när det begav sig men likväl mycket spelande. Sen så måste jag ju även tillägga att det känns riktigt kul att vara igång med PC-gamingen igen. Har blivit rätt många timmar de senaste dagarna med både SC2 och UT2004. Funderar också på att skaffa mig #The Witcher då det vore kul att spela ett rollspel gjort för PC igen, har ju bara blivit en massa konsol-rpgs de senaste åren

#blogg

1
Skriv svar