En tuff strid

Inaktiv
En tuff strid

Jag har kämpat mot fienden ett bra tag under dagen men jag tycks aldrig kunna komma förbi. En förlust innebär ett enormt stort omarbete och det har jag verkligen inte lust med. Så jag kämpar och jag slåss.

Jag får in en fullträff där, lyckas undvika ett hårt slag här och sakta verkar segern gå åt mitt håll. MEN så rycker fienden upp sig och istället är det denne som får fullträffar och undviker mina luringar. På mindre än en minut är läget helt omvänt och en rejäl träff till från fienden så är det kört.
Jag startar om.
Samma procedur upprepar sig igen och igen tills det vid ett tillfälle faktiskt ser ut som om jag ska lyckas. Blotta tanken gör mig exalterad och jag tappar fokus för ett ögonblick. Då är det kört. Omstart.
Jag har slagit fiender med högre levelpoäng än mig lätt som en pannkaka, flera gånger förut. Jag trodde att mina 657 LP skulle räcka i denna strid också eftersom fienden bara låg på 688. Det var uppenbarligen inte så "bara".
Fast det är klart, man blir ju inte PRO vid 1000 LP för ingenting. Dit har jag gett mig tusan på att jag ska så visst krävs det lite slit.

Nej, dags att möta "Wii-Anna" igen för ännu en pingismatch. Vi får se om jag lyckas bättre denna gång.

#blogg


signatur

- Oh sorry, did I get you?
- No you didn't GET me. It's an electric drill. You GET me, you KILL me!

1
Skriv svar