The Witch Hunt

Skägg.
10 Chambers
The Witch Hunt

Då har det anlänt, den sista DLC-expansionen till Dragon Age: Origins. The Witch Hunt heter den och plockar upp den lösa tråden kring Morrigan och vad det blev av henne efter att du klarat huvudkampanjen.

Tanken är att vi ska få ett bättre avslut kring Morrigan men ska jag vara ärlig är det en ganska trist upplevelse. Du plockar upp två nya, bleka och intetsägande, kompanjoner, som du tillsammans med hunden från DA: O, slaktar monster med under 1-2 timmar. Därefter en blek konfrontation med Morrigan, som varierar beroende på vilka val du gjorde i DA: O.

That's it. 50 spänn för ca 2 timmar underhållning. Eller vänta, låt mig korrigera det där. Underhållning är det knappast eftersom monsterslakten går i samma design som i originalet och mötet med Morrigan är ganska "meh". Det lämnar fler frågor än du får svar på egentligen, vilket förvisso är ett medvetet val för att hålla trådarna öppna för DA3 eller något i den stilen.

Totalt sett har BioWares DLC till Dragon Age: Origins varit sheit, med Leliana's song som undantaget som bekräftar regeln. DA: O var ett stort och rejält RPG som höll måttet, men som inte blev den Baldur's Gate 2-dödare som jag hade hoppats på. Vi får se om Dragon Age 2 har något bättre att leverera.

Med det sagt stänger vi boken som heter Dragon Age: Origins.

#blogg


signatur
1
Skriv svar