köpa 360 eller PS3 ?

Medlem

Hur som helst, skulle PS3'an vara billigare än 360'n så skulle jag ändå köpa en 360.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

elite kommer kosta cirka 5.000

Så vitt jag vet så skall priset på Elite vara satt till 449? (runt 4500sek)

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

köp ps3 så kan du köra online gratis,
med 360 så måste du betala om du vill köra spel online. med live points,
kostar 300 för ett år.
ps3 är alltid gratis online.

Det kostar närmare 600 kronor om året.

Jag har både 360 och PS3. Den jag spelar mest på är 360 för där har du achievements och än så länge flest spel. Gubben min köper hellre spel till 360 och spelet kommer till båda formaten.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

än värre, hrrm jag köpte min hd lcd tv lite väl fort.

köpte den för nåt år sen och eftersom xbox 360 inte har någon hdmi utgång och inte kunde köra 1080 p för nåt år sen,

då hade man ingen tanke på att att ens hdmi fanns och hade absolut ingen tanke på att vänta tills en tv som kan köra 1080 p och hdmi utgång kom.

så man kan säga att det är 360 s fel att jag har en lcd tv utan 1080 p och hdmi.

uppdatering kom ju till 360 för inte så länge sen så att den kan köra 1080 p, men det kan inte min tv.

och nu när jag har ps3 då kan van varken köra 1080 p eller hdmi,

fast man klarar sig bra ändå, ps3 ser bra ut på 1080 i, fast nog är det retsamt med tvn,

har ingen lust precis att slänga ut cirka 8000 på ny tv igen när den gamla bara är 1 år drygt....

På en tiden du köpte din xbox360 så var inte HDMI standard på lcd-tv dessutom 1080p alltså (fullHD) är inte standard ens idag. Väldigt få lcd tv har detta.idag är HDMI ingången i stort sett standard, det är alltid lätt att vara efterklok flera år senare. Du skulle kunna skylla dåligt väder på microsoft och xbox360.

Medlem

Xbox 360:

Fördelar.
* Billig
* Bra spelutbud
* En väldigt bra onlinetjänst
* Kraftfull hårdvara

Nackdelar.
* Ditt vardagsrum förvandlas till en flygplats (Högljudd)
* Varken en HD-DVD eller Blu-Ray spelare inbyggd
* Ingen HDMI (Så länge du inte slänger ut 4700kr på Elite)
* Har inget stöd för PC-tillbehör/hårdvara

PS3:

Fördelar.
* Blu-Ray
* HDMI
* Ett fantastiskt spelutbud på ingående
* I princip helt ljudlös
* Kraftfullast av dom alla
* Sixaxis
* Stöd för PC-tillbehör samt alla SATA 2.5" hårddiskar
* En välutvecklad onlinetjänst
* Regionsfri

Nackdelar.
* Priset, som egentligen inte är så dyrt om man jämför med vad man får
* HDMI-kabel medföljer ej
* Ingen rumble-funktion, men de kommer inom en snar framtid
* Ett tamt spelutbud, men som tidigare sagt så kommer det att ändras snart

Medlem

^- Kan jag få din kristallkula? Bara för att det är titlar på ingående så betyder det inte att alla är bra. Säger inte att den kommer få det, men känns som ett jävla dåligt och osäkert plus i en sån här fråga.

sen är allt relativt, ps3ans spelutbud kanske aldrig kommer i fatt 360, och då är den fortfarande lame i jämnförelse med varandra. roande roande, mahone får komma förbi och så får vi kolla i våra kristallkulor tillsammans.

Inaktiv

ja så måste det vara, det är 360 s fel att det är så dåligt väder.

Inaktiv

Har en 360 och skulle nog ha köpt en 360 idag om jag fick välja. Varför? Spelen, enbart. Kommer säkert massvis med tokbra spel till ps3 senare men då är det ju bara att köpa den då istället. Den har förmodligen gått ner i pris vid det laget också.

Jag gjorde precis likadant med 360, köpte den ca 1 år efter lanseringen när det hunnit komma en mängd bra spel.

Var dock lite frestad att köpa ps3 för ett tag sen men insåg snabbt att det bara var prylbehovet som talade.

Inaktiv
Skrivet av Picke:
Skrivet av Molotov:

Vill man se på Blu-Ray film dock så bör man köpa en PS3.

Jag själv skulle nog inte köpa en PS3, enbart för att titta på BD-filmer. Det finns redan mycket bättre och billigare BD-spelare ute på marknaden.

Jasså? Vart om man får fråga?

Druunken_monkey_boxer= SONY har lovat att det ska komma 320 PS3 spel innan mars. 100 av dem borde iaf vara bra.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Picke:
Skrivet av Molotov:

Vill man se på Blu-Ray film dock så bör man köpa en PS3.

Jag själv skulle nog inte köpa en PS3, enbart för att titta på BD-filmer. Det finns redan mycket bättre och billigare BD-spelare ute på marknaden.

Jasså? Vart om man får fråga?

Druunken_monkey_boxer= SONY har lovat att det ska komma 320 PS3 spel innan mars. 100 av dem borde iaf vara bra.

So what? Vi 360 ägare får ändå ta del av en mycket stor del av PS3 spelen då PS3 inte alls har många exlusiva titlar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Att ps3 har snyggast grafik är också en ren lögn, då grafikkortet inte klarar HDR och AA samtidigt, 360n har även mer RAM-minne. PS3ns exklusiva titlar är nästan bara japanska, och jag gillar inte flum-storys där alla har skeva frillor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av Picke:
Skrivet av Molotov:

Vill man se på Blu-Ray film dock så bör man köpa en PS3.

Jag själv skulle nog inte köpa en PS3, enbart för att titta på BD-filmer. Det finns redan mycket bättre och billigare BD-spelare ute på marknaden.

Jasså? Vart om man får fråga?

Ja du. Samsungs BD-P1000 går att få tag på för 5412sek hos NetStore.se tex. Sen så har Sony själva för ett tag sen sänkt priset på sin egen BD-spelare, så att den hamnade under PS3:ans prisnivå. Men om den sänkningen bara gällde USA kommer jag dock inte ihåg.

Inaktiv

Picke= Om jag läste rätt så sa du att det fanns BILLIGARE och BÄTTRE Blu-Ray spelare än PS3. Så du skulle allvarligt köpa en simpel Blu-Ray spelare som kostar 6500 kr än en PS3 som kostar 5800? Smart...


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

So what? Vi 360 ägare får ändå ta del av en mycket stor del av PS3 spelen då PS3 inte alls har många exlusiva titlar.

Jasså, har inte PS3 många exklusiva titlar? Du har nog lyssnat på Jonas Mäki för mkt.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Picke= Om jag läste rätt så sa du att det fanns BILLIGARE och BÄTTRE Blu-Ray spelare än PS3. Så du skulle allvarligt köpa en simpel Blu-Ray spelare som kostar 6500 kr än en PS3 som kostar 5800? Smart...

Eh va? Han skrev ju att den kostar 5400.

Nu har jag ingen egentlig grund att stå på med följande påstående men jag utgår ifrån att en stationär fristående br-spelare är bättre än den som ingår i en ps3a. Men jag kan ju ha fel, sony går ju trots allt minus på maskinerna.

Medlem

^-- mja, när ps3 släpptes gjordes lite test med andra stationära fristående br spelare och då har jag för mig att ps3an var den bästa även om man jämnförde med de fristående.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av WaltX:

So what? Vi 360 ägare får ändå ta del av en mycket stor del av PS3 spelen då PS3 inte alls har många exlusiva titlar.

Jasså, har inte PS3 många exklusiva titlar? Du har nog lyssnat på Jonas Mäki för mkt.

Tror han syftar på att ps3an förlorar många exklusiva titlar. Ett par exempel, devil may cry,virtual fighter 5,ace combat katamari m.m.

Men många 360 exklusiva titlar kommer nog också gå multiplat, thats my guess anyways.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av WaltX:

So what? Vi 360 ägare får ändå ta del av en mycket stor del av PS3 spelen då PS3 inte alls har många exlusiva titlar.

Jasså, har inte PS3 många exklusiva titlar? Du har nog lyssnat på Jonas Mäki för mkt.

Seså, nämn då alla exlusiva titlar..

Btw, Metal Gear Solid 4 ryktas om att släppas till 360. (Källa: http://news.teamxbox.com/xbox/12448/Metal-Gear-Solid-4-Coming...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

WaltX= Det är bara ett rykte, släpp det. Konami har själva sagt att det bara är rykten.

RoGGE=På den hemsidan han visade så stod det att den kostade 6563 kr. Så han måste menat att den har kostat 5400 på rea eller nåt. Men isf kan man säga att PS3 kostar 4999 kr. Han säger ju att man kan hitta billigare och bättre Blu-Ray spelare än PS3 vilket är en LÖGN.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

här ser ni hur bra er älskade 360 funkar.
oj vilken vacker läsning,
360 är ju bra

http://www.360-gamer.com/xbox360hardwarefailureresults.asp

in your face.. lol

Medlem

Xbox 360 har många fler exlusiva titlar än PS3, därför är det bara självklart att skaffa en 360.

Edit: BangBoomBang, visst 360'n har problem, men det är helt klart värt det. Vi har iaf spel att spela. PS3 har inga problem just nu, förutom att den dammar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

lol,
jaja var och en blir lycklig av sin tro,

har hellre en maskin som funkar.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

lol,
jaja var och en blir lycklig av sin tro,

har hellre en maskin som funkar.

Vad ska du ha den att funka till om man ändå inte har något att spela? *OoOOOOooO*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

finns en hel del att spela
och motorstorm, virtua fighter med mera är roligare än ring of death

Inaktiv

WaltX= Du vet att SONY kmr att släppa 320 spel till PS3 va, eller du fattar du inte det? Och så tror du visst att alla spelen kmr till xbox360 också va? Jävlar...


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

WaltX= Du vet att SONY kmr att släppa 320 spel till PS3 va, eller du fattar du inte det? Och så tror du visst att alla spelen kmr till xbox360 också va? Jävlar...

Tjöt.. 320 spel?, chilla för fan.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Fanboyism is the shit, pause... not.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

finns en hel del att spela
och motorstorm, virtua fighter med mera är roligare än ring of death

2 spel, blir inte det lite tjatigt? Men seriöst, vad fan är det för skit spel? DiRT är enormt mycket bättre än Motorstorm. Fightings spel är det sämsta som finns.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

burnout revenge är kung i bilspel.

där kan man snacka om need 4 speed.

Skriv svar