The Hives fick mig att minnas svunna tider

Flakmonkey
The Hives fick mig att minnas svunna tider

Det är lustigt hur man kommer att tänka på olika saker ur i stort sett ingenting alls. För en halvtimme sen eller så satt jag på tuben hem från träningen och som vanligt lyssnade jag på musik. Inget speciellt med det såklart, men när jag tåget började stanna inför min slutstation i bagis så shufflade Spotify fram The Hives-låten Main Offender. Har lyssnat otroligt många gånger, men idag var det lite annorlunda eftersom jag direkt kom att tänka vad som kanske inte är den första spelfilmen jag såg, men iaf den första jag fortfarande kommer ihåg - den svenska klanen Fooze avskedsfilm.

Det var faktiskt mycket pga den som jag bestämde mig för att lägga ner tid på att bli bra på UT och UT2003/UT2004. Jag blev så fruktansvärt imponerad av deras färdigheter att jag inte ville göra annat än se om jag kunde bli lika bra som dem. Nu blev det inte riktigt så och det är väl kanske inte så konstigt eftersom stjärnan Zulg var något utöver det vanliga, men jag kom nog hyggligt nära ändå och som jag skrivit tidigare så har UT-serien givit mig otroligt mycket och gjort mig till den jag är på många sätt och vis.

Självklart har jag nu lagt till filmen i det här inlägget och även den inte är lika imponerande nu som den var då, faktum är att den nog är rätt medioker på många sätt, så är den ändå värd att titta på för sitt historiska värde. Och sen så tycker jag faktiskt fortfarande att den har något av det bästa soundtracket någonsin i en spelfilm, mycket för att musikvalet är så varierande och annorlunda, precis som min smak ^^

<embed id=VideoPlayback src=http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=5266199655458118300&hl=sv&fs=true style=width:400px;height:326px allowFullScreen=true allowScriptAccess=always type=application/x-shockwave-flash> </embed>

#blogg

1
Skriv svar