Valhelvete...

Medlem
Valhelvete...

Kom hem från jobbet för en stund sedan, stack ner till en grillkiosk och skulle köpa lite käk, snubben där tog beställningen och började steka på burgaren. Gick iväg och hämtade en mobil och visade ett kedjebrev som beskrev något om att all mat kom utifrån, demokratin kom från grekland, allt kom utifrån och Sverige hade inget eget. "Här läs" sa snubben till mig och jag kände mig motvilligt tvungen att tvinga fram ett flin och avsluta med att påpeka att isbergssalladen framför mig antagligen kom från Holland. Han fortsatte med "om vi skulle strejka för en dag bara i Stockholm så skulle Sverige gå under", "ska fan slå ihjäl alla rasister".
Där satt jag, trött från jobbet och hungrig och tvingas skratta åt ett skämt jag inte tyckte var roligt, utan rent respektlöst. I riksdagen sitter extremistpartier och drar från alla håll, nazister och rasister i ett hörn, inröstade enligt folkets röst, miljömuppar som skjuter problemen på andra och kommunister som anser att dom har världens bästa "politik".

I sanning ser jag hellre SD än V, SD:s ideologi härstammar från 5 000 000 döda, V:s från 20 000 000... the lesser of two evils?
Var är vi på väg?
Tur är väl att dom röda inte vann, då hade antagligen Ohly den store åkt Skåne runt och upprättat Gulag...

"Herman Hedning copyright 1997 Jonas Darnell (jonas@HermanHedning.com)"

Nu är det väl bara att hoppas att dom förnuftiga människorna röstade i förtid och avgör till Alliansens fördel på onsdag, så vi slipper allt patrask som ska sätta sig på tvären.

Samtidigt så är jag inte direkt ledsen att SD kom in, jag har alldeles för många dåliga erfarenheter för att tycka om dagens immigration. Men samtidigt hade allt kunnat saboterats för SD innan valet om Folkpartiet hade fått tala fritt utan att bli beskyllda för att vara rasister, årets "inneord"?
Jag tycker att man faktiskt ska kunna kräva att folk ska kunna legitimera sig på väg in i Sverige, enligt migrationsverket är upp till 80% (90 enl wikipedia) utan id-handlingar.
Då skulle vi kanske slippa en del internationellt genanta saker som att vi beräknas släppa in ca 1000 krigsförbrytare (enligt rikskriminalpolisen). Ganska skrämmande att du kanske mött en person på ICA som torterat ihjäl människor på grund av deras etniska tillhörighet. Det faktiska antalet som är bevisat är mellan 50 och 100 enligt migrationsverket, dessa får röra sig i Sverige men får inte asyl. Men på grund av att deras brott kan ge vissa negativa effekter för dessa personer i deras hemland (tortyr mm) så säger FN att dom måste stanna.

Undrar också hur starkt stöd SD har egentligen, hur många som inte valde att lägga sin röst på dom utan istället la den strategist på ett av blocken på grund av det ovissa läget innan valet. Eller som nu efteråt lär skrämmas till evig tystnad av antirasistiska vindar.
300 000 svenskar "slängde" bort sin röst på ett parti som i det demokratiska Sverige ändå inte får säga sin åsikt...

Nej, jag sympatiserar verkligen inte med SD även om jag inte riktigt gillar riktningen Sverige går mot oavsett block. SD är ett gäng idioter, utan någon vettig politik. Visst är det nobelt att vilja ta tillbaka ett fornstora dagars Sverige men det är för sent idag.

Jag röstade på "vinnarna" (M, eller ska det vara m nu...?) för att den politiken gynnar mig mest, dessutom har jag förtroende för dom.
Visst är det tragiskt med dom där extremfallen sossarna grävde fram men ärligt talat läste jag betydligt oftare om folk som kommit ikläm innan 2006 än efter. Självklart skall alla som behöver ha rätt till ersättning och hjälp men dock inte HellsAngelssnubbar eller lata människor.
Ett bra exempel för mig själv är när jag var arbetslös för en massa år sedan, jag har aldrig haft så mycket pengar över som då, inte ens idag. Det är sjukt.

Kul är ju annars de rödas snack, "vi ska göra allt för att stoppa rasisterna" sades ju under valkvällen från alla partiledarna. Men när Reinfeldt öppet ger MP och även S och V handen så drar dom öronen åt sig och skriker...mycket snack och liten verkstad har väl alltid varit deras filosofi men aldrig så här tydligt.
Eller som hon (utan namn för jag inte kom ihåg. Nalin?) som redan har ordnat alla problem med integrationen i Sverige, enligt henne finns ingen negativ kvinnosyn bland religiösa fanatiker i dagens Sverige, det har hon och S fixat...iallafall i Tensta... I den sändningen tog SD många poäng tror jag.
Eller som idag då man tydligen inte fick diskutera sina sakfrågor i debatterna?!!

Förresten, var det bara jag som satt och hoppades på den där käftsmällen som hängde i luften när Ohly kom till SVT-studion?
Va fan sa Luuk att Åkesson satt i sminket för, in med kommunisten och en kamera och lås dörren, det hade varit public service-underhållning!

Nej, nu är dom där, kanske för det med sig något gott. Men antagligen lär vi se massvis med protester och dåd i vårt land nu. Inte från SD, dom lär bara sitta där på sina dubbla stolar, finns ju inga som vill/vågar ta ansvar i det partiet ju, 300000 väljare men inte 20 att fylla sina stolar med.
Dåd och djävulskap lär komma från fel håll nu, vilket kommer att gynna SD ännu mera. Jag är dessutom övertygad om att innan nästa val har dom minst en martyr för sitt parti med tanke på protesterna idag. Priset på Lars Vilks huvud lär ju vara en spottstyver mot Åkessons...skjut han bara inte med en knapp för då blir han nog kanoniserad på kuppen...

Nej, nu har man åter lurats in i politikträskets hatstämning. Det måste vara sossarna som är dåliga förlorare för inte fan har det varit så här turbulent efter val när borgarna förlorade?
Nu måste man börja ta blankröster på allvar, hur fan ska man visa sitt missnöje med en massa jävla idioter som kastar skit på varandra istället för att göra sitt jobb och skapa ett bättre Sverige!
In med kungen istället, han hatar ingen och han är en vänlig själ. Monarkin har ju alltid fungerat förut varför måste vi gå samma destruktiva väg som alla andra länder för.
Plus att han har en snygg dotter...

Off with their heads, vem vet kanske springer en helig källa fram under Lars Ohlys huvud, Maud kanske gör en höna och flyger upp i ett träd. Värt att chansa?

Jag ber om ursäkt att jag skriver detta hatbrev i FZ:s fristad från politik och tjafs. Jag ber också om ursäkt om någon tagit illa upp av det jag skrivit, gäller dock inte nämnda politiker...

#blogg

1
Skriv svar