One more turn

Flakmonkey
One more turn

Jahapp då var man fast i Civilization-träsket igen och jag älskar det. Åkte och hämtade det på Webhallen i fredags, men eftersom det blev NHL-spelande och utgång den kvällen så kunde jag inte sätta igång och spela förrän igår. Något förvånande så var mitt första intryck inte alltför gott. Spelet flöt nämligen inte alls på som jag ville, faktum är att det i princip var ospelbart. Det lyckades jag dock "lösa" genom att starta dx9-varianten istället för dx11. Självklart är det trist att behöva göra det, men om det är något som inte är särskilt viktigt i Civilization-serien så är det grafiken och det är knappast fult nu heller.

Hursomhelst så började jag spela på riktigt igår kväll i två omgångar, en tutorialrunda där jag lärde mig lite om de nyheter jämfört med de tidigare delarna som tog någon timme och sen en "riktig" omgång som sög in mig på det där sättet som jag bara upplevt i Civ- och Football-manager-serien. Alla tvivel kring spelet som jag hade innan, om det skulle vara lika kul, fascinerande och beroendeframkallande som på den "gamla goda tiden" flög all världens väg tillsammans med tiden. Nu satt jag ju inte uppe så väldans länge, la mig runt 2, men när jag slutade spela trodde jag inte att klockan var så mycket. Var inställd på att den knappt skulle ha passerat midnatt.

Självklart så fortsatte spelandet nu i morse också. Gick upp runt 10 och satte mig direkt och började lira, nu på en ny omgång eftersom jag klantade mig rejält igår då jag hade på tok för dålig ekonomi. Fyra timmar blev det den här gången och även om det kanske inte är särskilt mycket så är det lustiga att jag under de sista 45 minuterna tänkte att nu måste jag fan ta och laga mig lite lunch. Men då kom den där tanken som är så typiskt för Civ-seriern - "One more turn". Det finns ju nämligen alltid något litet som måste göras i varje omgång så hela tiden flyttar man fram sista omgången så att man inte ska missa att göra det. Nu hade jag faktiskt rätt okej självdisciplin ändå eftersom, går det inte över en timme med OMT-tänk så är jag nöjd, men det lär inte gå så lätt alla gånger

Nåväl, nu är det iaf dags att äta och sen gejma lite mer. Måste bara komma iväg till gymet, så får hoppas att jag inte missar det pga Gandhi eller någon annan av mina motståndare i spelet, för sätter de igång och börjar kriga, då kan man ju inte lämna datorn. Då är det one more turn som gäller tills jag har segrat!

#blogg

1
Skriv svar