Veckans citat #2

Medlem
Veckans citat #2

Då var det dags för veckans citat igen, och denna gång har MIN KAMP blivit nostalgisk och tar ett uttalande från tre månader tillbaka. Citatet är hämtat ifrån en till synes grundlös brunn av okunskap - nämligen Vatikanstaten! Den tämliga kända fader Piero Gheddo, som bland annat har fört missionsverksamhet i många delar av världen, har nyligen uttalat sig om den "kristna krisen i Europa" - främst i Italien. Närmare beskrivet så menar han på att det är den kristna befolkningens fel (att inte leva som riktiga kristna) att det religiösa vakuum i Europa fylls av... wait for it... ISLAM! Att en missionär är överparanoid för andra religioner är inte en nyhet, så därför blir Veckans citat istället hans syn på demografi och familjen som institution.

- ...Italians are decreasing by 120,000 or 130,000 persons a year because of abortion and broken families...

Det krävs en katolik för ett sådant uttalande! För det första klargör han att man endast är Italienare om man är katolik. För det andra är orsaken i denna etniska katastrof för det italienska folket aborter och skilsmässor! Att kvinnor börjar få rätten till sin egna kropp, även i katolska länder, målas upp som ett problem. Föga förvånade inom den största förtryckarreligionen i världen. Han ser heller inga som helst problem med familjen som institution fungerar som ett dagis, fritids, ungdomshus, unga vuxna bostäder, 30årsbostäder, och ålderdomshem. Utan endast det faktum att människor skiljer sig.

Vi får väl hoppas att fader Piero Gheddo återigen lyckas kedja fast Italiens kvinnor vid barnfödarsängen med en lagom lång kedja så de når till köket. För vem vet, annars kommer alla vara muslimer snart! Tills att han lyckas så uppmuntrar MIN KAMP honom med utmärkelsen Veckans citat, grattis!

[ia=22450; small]

Källa

PS. fader Piero Gheddo hyllas självklart för sin paranoia om Islam på diverse högerextrema Internetsidor, bland annat den på forumet så omnämda sanningens källa. Politiskt inkorrekt. Bland annat är det en frekvent "stammis" som skriver:
"...bra att talesmän för påven börjar lägga sig i. Ju fler, och ju högre upp i samhällshierarkin, desto större effekt." De högerextrema och katolikerna hand-i-hand!

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar