Doctor Eggman ska besegras, men inte ikväll

Flakmonkey
Doctor Eggman ska besegras, men inte ikväll

Efter att ha klarat #Infamous förra helgen så har jag inte riktigt kunna bestämma mig för vilket spel i backloggen som jag ska sätta tänderna i härnäst. För att inte vara helt sysslolös på gamingfronten så har jag därför börjat spela #Sonic 4 och det har på det stora hela varit en angenäm upplevelse. Jag gillar verkligen att de gått tillbaka till det som gjorde Sonic till Marios hårdaste konkurrent, men jag tycker nästan att de skulle ha kunnat gå lite längre.

Det element som jag har svårast för är nämligen nymodigheten med att kunna "homa" in sig på motståndare och andra ting genom att trycka på hoppknappen en extra gång. Jag är emot såna saker i ren princip eftersom jag anser att man ska spela själv, men det som gör det ännu mer irriterande här är att det inte fungerar alla gånger och jag har ingen riktig koll på varför det inte fungerar. Sen så tycker jag också att det är lite för inzoomat, jag skulle helt enkelt vilja se mer av banan för nu kan det vara svårt att hinna se vad som kommer härnäst - speciellt då det ofta går fort.

Men men, även om allt inte är perfekt så är det som sagt riktigt kul och jag har nu tagit mig till sista banan och där väntar som vanligt Doctor Eggman eller Robotnik som jag lärde känna honom på den gamla goda Mega Drive-tiden. Försökte knäcka honom direkt när jag fick chansen, men åkte på pumpen rejält (mycket pga homingen som inte ville göra som jag ville göra) och de 13 liv som jag hade sparat ihop försvann. Så nu har jag spenderat lite tid till att samla ihop 19 nya liv så att jag ska kunna ta ner honom på jorden igen. Men det får vänta tills senare i helgen, för nu är det nog dags att slötitta på TV - är visst något Premier League-program på TV10 som verkar intressant ^^

#blogg

1
Skriv svar