Hata Eggman!

Flakmonkey
Hata Eggman!

I helgen så tog jag mig till sista bossen i Sonic 4 som ju som vanligt är Dr Eggman eller Robotnik vad man nu vill kalla honom. Då föll jag på målsnöret vilket tvingade mig till att samla på mig lite extraliv för att göra ett nytt försök vid senare tillfälle. Det försöket gjorde jag ikväll och det gick faktiskt riktigt bra, så bra som det kan gå utan att lyckas hela vägen. Nu ska jag väl inte avslöja för mycket, men jag kämpade mig iaf efter en hel del svordomar längre än vad jag nått förut och precis när jag trodde den goda doktorn var besegrad så kom hans sista motdrag utan någon som helst förvarning. Helt plötsligt slogs mina (eller nåja Sonics) fötter undan och jag föll ner och dog direkt utan någon som helst chans att skydda sig. Jag förstod ju givetvis efteråt vad jag skulle gjort (hoppa på honom snabbare än kvickt trots att han redan såg ut att vara toast). Att vara efterklok är ju dock lätt och jag blev faktiskt så pass förbannad på spelet men framförallt mig själv att jag bestämde mig för att helt enkelt stänga av och försöka igen en annan dag.

Normalt sett har jag bra tålamod med bossar och knepiga situationer, men när det är svårt pga slump och/eller halvtaskiga kontroller så stör jag mig på det och så känns det tyvärr i det här fallet. Det innebär nu inte att det egentligen är så, men så länge det känns som att det är av de anledningarna så är det allt som räknas. Men men, det är ju bara att bryta ihop och försöka igen som någon känd idrottsman sa

#blogg

1
Skriv svar