Släkten är bäst

Flakmonkey
Släkten är bäst

Fredagen var ju en rätt omtumlande dag med både goda (min brorsons födsel) och dåliga (min morfars bortgång) nyheter. En hel del att bearbeta alltså och det fick jag goda möjligheter att göra idag då vi genomförde den födelsedagsfest som vi planerat för morfar sedan en lång tid tillbaka. Han skulle ju fyllt år idag (dvs söndag) och även om han nu inte kunde vara med oss så såg vi det som ett bra tillfälle att hans familj med barn, barnbarn och barnbarnsbarn fick träffas för att umgås och minnas de goda stunderna vi alla haft med honom.

Behöver väl egentligen inte säga att det var trevligt för det är det alltid när vi träffas, men det var det verkligen. Fick äta gott, umgås och prata om morfar. Utöver det fick man ju självklart också agera "bus-Simon" som jag alltid tycks få göra när barn kommer på besök. Inget som jag klagar på såklart, det gäller ju att ha barnasinnet kvar och det är ju rätt lätt numera när det finns en väldans massa syskon och kusinbarn att leka med

Sen blev det ju lite filmtittande också. Syrran gick och hyrde en film (bara en sån sak) och valet föll på Shutter Island som jag faktiskt inte sett tidigare. Riktigt bra film måste jag säga som ju krävde att man hängde med i svängarna och tänkte efter litegranna. Välspelad och snygg var den också så om du mot förmodan inte sett den kan jag varmt rekommendera den, Har också hunnit med att shoppa lite kläder, gå lite back på spel och dobbel samt sett Liverpool förlora mot Stoke i Premier League vilket var en riktigt hård smäll.

Nu återstår faktiskt bara att orka slita sig upp från TV-rummet till datorrummet där jag i brist på andra sovplatser nu när släkt är på besök får husera. Det är ju lite svårt när det är en sån kvalitetsrulle som Space Cowboys på TV, men förr eller senare måste det ju ske. Vore ju bra att få in lite sömn för morgondagen ska ju förhoppningsvis även den fyllas med aktiviteter

#blogg

1
Skriv svar