Myntrör, pocketar, lunchsallad, biskvit och Josh Groban

Flakmonkey
Myntrör, pocketar, lunchsallad, biskvit och Josh Groban

Det där är en kort men rätt bra sammanfattning av hur min lördag var hittills. Målet med dagen var ju som jag redan tidigare skrivit om att fixa myntrör så att jag kan växla in min myntsamling som är på drygt 4000 kr i veckan som kommer. Det klarade jag av genom ett besök på Handelsbanken vid Skanstull där jag efter en kort tid i kö fick myntrör för alla valörer till och med de där nedrans 50-öringarna som svenska staten äntligen insett är helt meningslösa. "Lördagsnöje?" sa tjejen i kassan, "Japp" sa jag och fyllde på med "och det kommer kanske bli ditt lördagsnöje nästa lördag då jag kommer tillbaka". Då skrattade hon lite nervöst.

Nåväl, efter det så kom jag fram till att det var dags att äta lunch. Klockan hade ju trots allt passerat 12 med god marginal och eftersom jag var på söder tänkte jag att jag kanske skulle slå två flugor i en smäll och besöka Pocketshopp i Götgatsbacken och sen traska tvärs över vägen och äta en sallad på Tully's. Sagt och gjort så begav jag mig dit, men blev avbruten halvvägs då Sadi med sin ena son i släptåg stoppade mig. Pratade lite om dittan och datten, bland annat om att vi kan börja lira Black Ops online i veckan då vi båda skaffat det och sen var jag ju bara tvungen att fråga hur det gick i NHL 11 igår - fullt medveten om hur det gick förstås

[ia=23267; large]

Hursomhelst så tog jag mig till Pocketshop till slut och gick därifrån med två nya pocketar att läsa och ett klippkort - tänkte att det ju var lika bra nu när jag ändå börjat köpa rätt mycket pocketar där. Vilka böcker det blev kan ni ju se på bilden här ovan men för den som inte orkar höja blicken en aning kan jag säga att det blev två debutromaner men av två författare i helt olika perioder av sin karriär. Först plockade jag nämligen på mig Doris Lessings (Nobelpriset 2007) "Gräset Sjunger" och kompletterade den sen med Amanda Svenssons (född 1987) "Hey Dolly". Ska bli riktigt kul att läsa dem båda två och nu återstår bara det svåra valet att bestämma vilken av dem jag ska läsa först

Så till lunchsalladen och biskviten då som jag just nu sitter och äter på Tully's faktiskt. Kittlar dödsskönt i kistan, speciellt med ett glas mangote till. Något slog mig dock när jag fått i mig salladen och skulle börja hugga in på efterrätten och det är att jag inte ens orkade äta upp hela salladen. Eller visst hade jag kunnat få i mig den, men jag skulle ju ändå få i mig biskviten så varför trycka i mig något? Det kanske inte är någon stor grej för dig, men det är en rätt stor förändring i min attityd jämfört med för några år sedan då jag verkligen hade ätit mig så mätt att jag varit nära att spricka. Sen är det ju också lite kul att jag blir mätt av en sallad öht. Visserligen är den rätt stor här, men det hade inte hänt för 2 år sedan tex. Då blev man ju knappt ens mätt av en pizza, nu är det nog inte ens säkert att jag får i mig en sån.

[ia=23268; large]

Nu sitter jag här alltså på Tully's och bloggar samtidigt som jag tittar ut genom restaurangfönstret och ser folk gå förbi i rask takt. Riktigt mysigt faktiskt och den känslan förstärks ytterliggare av att jag lyssnar på Josh Groban. Jo jag lyssnar faktiskt på honom frivilligt och jag har till och med varit på en konsert med honom tillsammans med min kära mor. Vi uppskattar nämligen båda två duktiga sångare och Groban är en sån där som kan ge en gåshud bara genom sin fantastiska röst. Som nu när han sjunger "Per te" - helt wunderbar! Så så är det med den saken ^^

Men men, nu känns det som att jag har spenderat tillräckligt mycket tid här och det är dags att ta sig vidare elle snarare hemåt. Det är ju lördag och det innebär att det är Premier League på TV. Liverpool spelare visserligen inte förrän senare ikväll men just nu har ju Arsenal - Tottenham börjat och snabbar jag mig hem så hinnar jag ju se hela andra halvleken. Så tjingeling!!

#blogg

1
Skriv svar