Spela Super Mario 1-3 med Kinect

Flakmonkey
Spela Super Mario 1-3 med Kinect

Kinect är sedan en tid tillbaka släppt över hela världen och även om det sålt bra har det inte riktigt fått det mottagande som #Microsoft förmodligen hoppades på. Som vanligt när det gäller ny rörelsekänslig gaming så det främst spelen där det brister snarare än teknologin - vi har ju sett precis detsamma med både Wii och PS3 Move - och frågan är ju hur utvecklarna kommer utnyttja den banbrytande kameran i framtiden. Kommer det bara bli en massa dans- och partyspel eller kommer de lyckas få till det i titlar som lockar de mer traditionsbundna spelarna?

Resultatet av deras funderingar lär vi inte se ännu på ett tag, men tack vare de underbara entusiasterna som finns där ute i världen så kan vi redan nu se hur tekniken fungerar med gamla spel. Det tog ju inte särskilt lång tid för hemmasnickarna att lista ut hur de skulle göra för att använda Kinect till sina datorer och sedan dess har vi kunnat se en stor mängd filmer där de utnyttjar det till att göra olika saker. En av dessa saker som jag tyckte var lite mer intressant än andra var experimentet som du kan se nedan där en kille spelar Super Mario Bros 1-3 med hjälp av sin dator, Kinect och en NES-emulator. Nu är ju inte spelet anpassat till Kinect och det är trots allt ett hack, men om något så gör filmen mig ändå än mer tveksam till hur Kinect ska användas utanför "casual gaming". Jag hoppas att jag har fel, men jag tror att det kan bli rejält knepigt att få till det.

#blogg

1
Skriv svar