Träningsåret 2011 är igång!

Flakmonkey
Träningsåret 2011 är igång!

Fasen va skönt det kan vara att bara ligga i soffan och känna hur stora delar av kroppen är sådär härligt mör som den kan vara ett riktigt bra träningspass och idag känns det ännu bättre än vad det brukar göra. Idag var ju först passet för året och även om det inte var särskilt länge sedan sist då jag ju körde ett pass på nyårsafton så känns det ändå bra att komma igång på nytt igen. Det är ju alltid lätt att man kommer ur sånt här när det blir ett avbrott och det är verkligen något som jag vill undvika nu när jag har ett mål att träna för.

Men men den speciella träningen inför det börjar inte förrän till våren när det blir lite trevligare väder ute och man kan vara ute och springa utan en massa extrautrustning. Nu handlar det mest om att bygga upp den allmäna fysiken med en blandning av kondition och styrketräning. Dock så kommer jag ju som vanligt undvika styrketräning i form av maskiner på gymet, i varje fall som det känns nu, och köra vidare på cirkelfys och andra pass. Har bland annat spanat in de crossfit och de nya hit-passen (High Intensity Training) som finns att tillgå för att få till lite variation för jag tror inte bara det är roligt med variation det är nyttigt också.

Träningsåret inleddes i varje fall idag med träning i precis den andan med 35 minuters konditionsträning på crosstrainer och löpband. På det sistnämnda hände det en lite läskig grej faktiskt när jag var inne på sista minuten av mina 15 där jag drog upp bandet på spurtfart vilket idag innebar 18 km/h. Helt plötsligt dog bandet vilket kanske inte är farligt, men det känns rejält olustigt och som att man borde kunna skada sig rätt rejält på det. Nu gick det uppenbarligen bra, men var lite trist att inte få fullfölja löpningen då jag hade en bra tid på gång.

Sen så var det cirkelfys med en vikarie som heter Gabriel. Det är ju lite lurigt med vikarier då de antingen lägger nivån lägre för att de är osäkra på vad alla orkar eller så lägger de nivån högt för att testa och visa sig lite på styva linan. Gabriel var lite av det senare, men det gick inte överstyr på något sätt. Kanske att det skrämde bort de som testade på cirkelfys för första gången, men det är ju en träningsform där du lägger nivån själv, så förhoppningsvis kommer de tillbaka ändå för det är en grymt bra träningsform.

Så ja det var en riktigt bra första träningsdag och nu ska jag se till att följa upp den med något annat trevligt i veckan... Gympapass på onsdagsmorgonen lär det ju bli iaf, det är ju något av en tradition numera, och jag vill verkligen testa indoor walking också, så borde se om det finns plats på något bra sånt pass också... Finns mycket trevligt att välja på helt enkelt, så det knepiga blir nog att hitta någon som vill hänga på. Är ju mycket roligare att gå på pass med någon man känner

Nej nu är det nog skrivet här. Nu börjar ju förlängningen i semifinalen i junior-VM i hockey mellan Sverige och Ryssland. Grymt spännande just nu...

#blogg

1
Skriv svar