Veckans spel - vad är det?

Redaktör
Ponny
Veckans spel - vad är det?

Lovade igår att berätta om "veckans spel". I ett och ett halvt år har vi en "nördilicious" tradition här hemma. Vi kallar det för veckans spel. Jag fick idén sommaren 2009 när jag återigen drabbades av i-landsproblemet: "Argh! För mycket spel att köpa. Kan inte bestämma mig. Nu sprängs jag." Lösningen? Att köpa ett spel i veckan, så klart.

Det går till som så att jag och Simon turas om att köpa spelpresenter i fyraveckorscykler. Till exempel - ena veckan köper jag present till mig själv, sedan är det Simons tur och de nästkommande veckorna köper vi överraskningar till varandra. Spännade och roligt. Bara de senaste veckorna har jag stillat mitt Assassin's Creed-begär med Bloodlines till PSP och köpt det äckelsöta J-rollspelet Eternal Sonata till Simon. Han har å sin tur överraskat mig stort med Vandal Hearts: Flames of Judgment och unnat sig indiehiten (jo, så lär det bli) Ilomilo.

74 spel har hittills införskaffats och inte är det särskilt dyrt heller. Ofta kostar guldklimparna inte mer än 200 pix, vilket är skrämmande mycket kvalitet för pengarna. Det i särklass dyraste var Wii Fit. Det kostade å andra sidan hela vår värdighet.

[ia=24390; large]
Skoj + skoj + skoj + skoj = väldigt skoj!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar