VM-Pokalen till brittiska ö:arna

Medlem
VM-Pokalen till brittiska ö:arna

Lyckades på något märkligt sätt ta hem VM-pokalen till England i #Football Manager 2011. Det trodde jag verkligen inte när jag tittade på vilket lag jag hade till mitt förfogande där den största stjärnan var en åldrad Wayne Rooney. Gruppspelet såg på förhand ut att bli en lätt match; Mali, Trinidad & Tobago och Portugal. Slog som väntat Mali och Trinidad, men förlorade med udda målet mot Portugal vilket gjorde upplösningen av gruppen väldigt rafflande. England, Mali och Portugal hamnade alla på 6p och målskillnad fick avgöra vilka lag som tog sig vidare till åttondelsfinalerna. Mali drog ifrån och vann oväntat gruppen medans vi hamnade precis under med ett mål mindre och Portugal blev något orättvist nerputtat till 3:e plats.

Mali fick i sin tur möta Brasilien (tackar vi för) och jag lottades mot Spanien. Vi lyckades trockla in bollen i slutet av första halvleken och hålla ut resten av matchen mot ett relativt tafatt trött spanskt lag. Nästa omgång skulle bli betydligt tuffare. Regerande världsmästarna Kroatien(!) stod för motståndet, med två av mina egna anfallare som spets. (Nikola Kalinic och Dario Vidovic). Efter 0-1 i baken och en onödig utvisning på Wayne Rooney i slutet av första halvleken såg det länge kört ut. Men vi lyckades forcera in en kvittering i 75:e minuten och senare vinna matchen på övertid. Vilken bragd! Oturligt resulterade Rooney's röda kort i två matchers avstängning, så vi fick klara oss utan honom resten av turneringen.

I nästa omgång väntade Uruguay som vi alla minns från förra årets riktiga VM-slutspel. Denna gång utan Diego Forlan då han i spelet gått i pension för flera år sen. Uruguay bjöd inte på något vidare motstånd och vi vann relativt enkelt med 2-0. Vi var i VM-final!
Motståndarna i finalen var inga andra än Frankrike, så detta skulle garanterat bli en supermatch mellan de två rivalerna. En tuff hård match, 0-0 i halvtid. Vi fick ett tidigt ledningsmål i början av andra men fransmännen lyckades kvittera lite senare. Vi fortsatte jobba på och fick till slut utdelning, 2-1. Fransmännen flyttade upp och pressade oss hårt, en kontring ledde senare till 3-1 på övertid och guldet var säkrat! Nu väntar EM-kval och förhoppningsvis EM-slutspel för engelsmännen med mig vid rodret.
[ia=24502; medium]

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar