Jobblördag följs av sofflördag

Flakmonkey
Jobblördag följs av sofflördag

Det har varit en hektisk tid på jobbet med väldigt mycket att göra både till höger och vänster vilket gjorde att jag kände mig tvungen att åka in till jobbet idag för att få saker gjorda. Egentligen så hade jag behövt ta mig in till kontoret eftersom det givetvis finns tillgång till VPN och såna saker men jag känner mig själv och vet att jag skulle få betydligt mer gjort där än än hemma. Här finns det ju så mycket annat som lockar och lätt tar ens uppmärksamhet

Hursom så kom jag in till kontoret 09:30 och var där till runt 15. Däremellan hade jag hunnit äta lunch med min träningskompis Anna som också var tvungen att jobba över samt tagit en promenad runt lilla essingen och köpte lite semlor på Lux Bageri till mig och Anna samt Ludde och Patrik som hade dagspasset på Nocen (övervakningen) idag. Hade hört väldigt mycket gott om Lux semlor och de levde upp till sitt rykte, grymt goda var dem och väl värda sitt pris. Besöket där fick mig också önska att jag hade ett riktigt bageri nära där jag bor, tänk att bara kunna svänga ner och köpa lite nybakat bröd till söndagsfrukosten eller så, hade varit wunderbar.

[ia=24974; large]

Jag lyckades också med det som jag åkte till jobbet för att göra, nämligen att få en hel del gjort. Inte allt jag ville förstås för då hade jag nog varit tvungen att vara där några dagar i sträck, men tillräckligt för att det ska ha varit värt det. Sen efter att jag jobbat klart på Essingen så var jag också tvungen att dra mig till andra kontoret som ligger i Sköndal för att hjälpa en kund slutföra något vi påbörjade igår. Så hem kom jag först vid 17 och väl hemma är det dags att inta positionen i soffan och börja softa.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll, men det kommer garanterat kunna göras från TV-soffan. Eftersom det är lördag så kommer det ju finnas gott om sport att titta på utöver alla repriser och lustiga dokumentärer som jag gillar och sen visar de ju kvalitetsfilmer Crocodile Dundee II och Hollywood Gigolo ikväll också Fast mest sugen är jag nog på att sätta tänderna i #Alan Wake. Började lira det efter jobbet igår, men tyvärr var jag så trött att jag somnade med handkontrollen i famnen innan 21:00 så det blev inte att jag kom så långt. Det första intrycket var dock gott så jag ser fram emot att få fortsätta det äventyret.

Men innan jag sätter igång med det så ska det lagas lite middag. Ingen aning om vad det ska bli just nu, men något gott ska jag nog kunna få ihop iaf...

#blogg

1
Skriv svar