Meloldifestival 2011

Medlem
Meloldifestival 2011

Så där! Mitt första event är nu avklarat.
Det var huvudsponsorn Statoil som ordnat ett "förfest"-event för sina största och viktigaste kunder. Lokalen var Hilton Hotel i Malmö och det var röd matta och allt. Som en riktig galapremiär!

Ca 150 gäster och alla skulle fotograferas på röda mattan då de anlände till festen. Det gick lugnt till och alla var glada, för mig var det bara att smattra på med kameran och se till att ingen slank förbi utan att förevigas

Väl inne i festlokalen var det sedan mat från kocklandslaget, dryck och underhållning. 3-D eller Three D uppträdde ett flertal gånger och det var ganska bra ös emellanåt.

Jag sprang runt som en galning med kameran, på med blixt, av med blixt, mecka med inställningar osv för att få till ett bra ljus i bilderna. Inte för mycket blixt, men ändå lite upplättning för att inte få allt för mycket skakningsoskärpa. Inte helt enkelt och jag har varit tvungen att kasta en hel del bilder som helt enkelt varit alldeles för oskarpa. Jäkla f2.8 det räcker inte till!

Alla porträtt på röda mattan fick dock Sigman 85/1.4 göra och det fungerade mycket bra. Det kommer definitivt bli ett köp av den optiken. Jag plåtade på f2.8 och blixt rakt i nyllet, precis så som röda mattan ska vara, lite stress, folk som köar och fullt ös! Jätteroligt!

Efter mat, underhållning och fotografering (ca 3.5 timme) så var det dags för alla gäster att förflyttas med buss till Malmö Arena och se delfinal 4 live. Vann rätt låt? Ingen aning, jag åkte hem, hyrde film och käkade burgare... Så intresserad är jag av melodifestivalen.

Tyvärr blir det inga bilder att visa då de tillhör kunden. Men jag kan lova att det var inte sista eventet jag plåtade, det var superkul!

#blogg

1
Skriv svar