Mitt första inlägg.

Medlem
Mitt första inlägg.

Jag som alla andra är desperat efter social interaktion och har såpass lite självdistans att jag antar att folk faktiskt kommer bry sig om vad jag tänker och tycker, därför startar jag en blogg!

Det första ämne jag skall försöka hantera är natur-katastrofen i Japan, men inte själva katastrofen i sig utan dom mer eller mindre Idiotiska yttranden man har kunnat höra från en inte speciellt intellektuell Amerikansk minoritet. Kommentarer som ”earthquake = pay back for Pearl Harbor herp!” och ”Remember Pearl Harbor? Go tsunami go! Derp” har man kunnat läsa på dom delar av Internet där Amerikanska användare har majoritet (Sådana kommentarer kan läsas här: [http://i.imgur.com/hIG8s.jpg]).
Om man skall ignorera den ofantliga dumheten i ovan nämnda kommentarer och istället försöka tolka det som något slags omänskligt ”Öga för öga”-argument är det fortfarande två problem jag har med en sådan inställning:

1: Atombomber! Japanska armén bombade den Amerikanska arméns flott bas och många människor miste livet. Detta ledde till ett långt krig där fler människor miste livet. För att sedan avslutas (mer eller mindre) av två amerikanska atombomber som under en lång period tog livet av ännu fler människor. Kan det inte räcka så?

2: Det är inte samma folk, regering eller armé som på olika sätt bidrog till attacken på Pearl Harbor som försöker överleva tsunamin nu, så ren vedergällning blir väll ganska meningslös?

Vi bor i den här världen tillsammans och vi behöver inte hålla reda på alla historiska hämskheter för att lista ut vem som förtjänar hjälp och vem som får klara sig själv, men det visste ni redan.

(Ursäkta eventuella stav fel eller grammatiska snedsteg.)

Peace!

#blogg

1
Skriv svar