Shogun 2 totalt krig med många förluster...

Medlem
Shogun 2 totalt krig med många förluster...

Fredagen den 25 mars köpte jag glatt Shogun 2 total war på Steam shoppen, strax efter köpet led processen in på att ladda hem liret och installera det, kan säga lättare sagt än gjort då en rad problem tillkom.
För det första var jag tvungen att ladda hem filerna en gång till efter första tankningen, då första partiet vart korrupt, då min älskade kvinna slängde igen skärmen på laptoppen utan vetskapen om att jag satt som ett barn inför julafton i förväntan.
Nemas problems sånt händer efter äntligen andra tankningen vart fixad så kommer jag tillslut fram till installationen som vart en relativt smärtfri procedur i sig, då Steam är så duktiga på och göra det i samband med hemladdningen utan att man märker det nästan.
Said and done äntligen dags att besegra feudala Japan med min mänskliga super hjärna, tyvärr palmfistade spelet mig vid första loading screen, inget p.g.a min lapp topp som ändå är en rätt så kraftfull liten sak.
Snarare för att spelet lider av så många buggar som orsakar crasher, om man inte ser till och patcha spelet rejält med patchar som till och med inte hunnit släppas för vissa av en rad fel i spelet som Creative Assembly jobbar stenhårt på och lösa, vilket dom förvånansvärt lyckats göra riktigt snabbt med tanke på allt jobb bakom det.
Satt på forum och hittade många goda råd och tips om hur man undviker många buggar genom att leta uppdateringar till sina egna mjukvaru drivrutiner, men ack så går inte alla buggar och lösa på det sättet vissa kan helt enkelt bero på att spelet har svårigheter med viss hårdvara fortfarande som Utvecklarna måste lösa själva till spelet.
Men till sist så fick jag äntligen avnjuta spelet och jag kan bara säga en sak, och det är att det är ett fenomenalt strategispel som nog tilltalar dom flesta inbitna Total War fansen.
Det var värt allt slit för att få igång det, men jag kan tycka samtidigt att utvecklarna borde se över sina spel lite mer innan dom släpper dom i fosterform istället för nyfött underverk.

#blogg

1
Skriv svar